Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies.

Μάθετε περισσότερα. Αποδοχή.
Αντιγράφηκε η διεύθυνση email

Αρχεία: Events

I’M TOO SAD TO

Alt text

Το “I’m too sad to” είναι ένα ένα πολυαισθητηριακό, νυχτερινό τοπίο αντίστασης φτιαγμένο από σάρκα, κόκαλα, ήχους, φωνές, μυρωδιές και αντικείμενα. Τρεις χορεύτριες και μία μουσικός αναζητούν τρόπους αντίστασης στην κινητική αδράνεια της θλίψης ανοίγοντας ένα πεδίο δράσεων που αγκαλιάζει την πτώση, την αποτυχία και το σκοτάδι και γιορτάζει την ατέλεια, την αδυναμία και την ευαλωτότητα. Σε ένα παιχνίδι προσανατολισμών, επιλέγουν την ενεργοποίηση των αισθήσεων ως πύλη περάσματος στον κόσμο και το Άλλο. Εκεί που το σώμα βλέπει το δέρμα του όχι ως όριο, αλλά ως μια επιφάνεια που απλώνει, ως ένα συνδετικό ιστό που το συνδέει με το σύμπαν. Απορρίπτοντας τη σκέψη ότι το ανθρώπινο σώμα είναι αυτοτελής, κλειστή οντότητα, καλωσορίζεται ένα σώμα υπό διαπραγμάτευση, κινούμενο από ερωτήσεις. Όπως είπε και η Deborah Hay: “My body in question is the dance.”.
Όσο παράδοξο κι αν ακούγεται, το “I’m too sad to” είναι μια υπόσχεση του φωτός για μια νέα εκκίνηση του κόσμου, για ένα άλμα προς την αδυνατότητα.

Η παράσταση πραγματοποιείται υπό την αιγίδα και με την οικονομική υποστήριξη του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού.

Άρια Μπουμπάκη (χορογράφος)
Η Άρια Μπουμπάκη είναι dance artist που ζει και εργάζεται στην Αθήνα.
Σπούδασε χορό στην Κρατική Σχολή Ορχηστικής Τέχνης και συνέχισε την εκπαίδευσή της στο μεταπτυχιακό χορογραφικό ερευνητικό πρόγραμμα Ex.e.r.ce στο Ici-Ccn (Χορογραφικό κέντρο του Μονπελιέ, Γαλλία), ως υπότροφος του Ιδρύματος Ωνάση.

Τα έργα της χαρακτηρίζονται από τη δημιουργική τους διαδικασία και την έννοια της κοινότητας στην τέχνη. Εξερευνώντας χορευτικά σώματα σε διαφορετικές πραγματικότητες, δημιουργεί έργα διαφορετικών δομών και τόπων (σκηνικά έργα, εγκαταστάσεις, site-specific πρότζεκτ, community project, κείμενα, βίντεο κ.ά.). Γοητευμένη από τον ήχο, τη γλώσσα, τα αντικείμενα και την αρχιτεκτονική, συνεργάζεται με καλλιτέχνες που ασχολούνται με την εικαστική τέχνη, τη μουσική και το χορό. Γοητευμένη από το σώμα και την κινητική ταυτότητα, προσκαλεί συχνά μη επαγγελματίες χορευτές να διερευνήσουν /επαναπροσδιορίσουν τα χορευτικά, σκηνικά σώματα και την ανάγκη σωματικού-κινητικού ρεαλισμού στα χορευτικά έργα. Επιθυμεί να δουλεύει με συλλογικότητες, να υποκύπτει στην κινητική απόλαυση και να αφυπνεί τη συνείδηση, ενώ προτείνει την τρυφερότητα ως μέσο επανάστασης!

Παράλληλη της δημιουργικής της διαδικασίας βρίσκεται η διδασκαλία με τη μορφή τακτικών εργαστηρίων τεχνικής σύγχρονου χορού, αυτοσχεδιασμού και χορογραφίας σε εκπαιδευτικά ιδρύματα, στούντιο χορού και φεστιβάλ. Έχει συνεργαστεί με το Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου, την Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση, το Kέντρο Pompidou, το Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος και το Γαλλικό Ινστιτούτο Αθηνών. Τα τελευταία της projects εχουν χρηματοδοτηθεί από το Υπουργείο Πολιτισμού και Αθλητισμού. Το 2020 ήταν danceweb υπότροφος του διεθνούς φεστιβάλ IMPULSTANZ -Vienna (με την υποστήριξη του Ιδρύματος Ωνάση), καθώς και μία εκ των καλλιτεχνών στους οποίους απονεμήθηκε το βραβείο ARTWORKS του Προγράμματος Υποστήριξης Καλλιτεχνών Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος (ΙΣΝ).

GRIEFWALKER

Ο Καναδός συγγραφέας και πολιτισμικός ακτιβιστής Stephen Jenkinson παρουσιάζει τη ταινία Griefwalker, ένα ντοκιμαντέρ του Καναδικού Εθνικού Κέντρου Κινηματογράφου στην Αθήνα
Ο Stephen Jenkinson είναι και το θέμα της ταινίας, σε σκηνοθεσία Tim Wilson (2008).

Το Griefwalker είναι ένα λυρικό, ποιητικό πορτρέτο της δουλειάς του Stephen με ανθρώπους στα πρόθυρα του θανάτου. Γυρισμένο σε μια περίοδο δώδεκα ετών, το ντοκυμαντερ παρακολουθεί τον Jenkinson σε αιθουσες διδασκαλίας με γιατρούς και νοσοκόμες, σε συμβουλευτικές συνεδρίες με ασθενείς και τις οικογένειές τους, και σε αναστοχαστικές και συχνά αφοπλιστικά ειλικρινείς συζητήσεις για την προέλευση και τις συνέπειες των ιδεών του για το πώς ζούμε και πεθαίνουμε με τον σκηνοθέτη της ταινίας ενόσω κωπηλατεί ένα κανό.
Η ταινία θα προβληθεί στα Αγλλικά με ελληνικούς υποτίτλους και η συζήτηση που θα ακολουθήσει θα ειναι στα Αγλλικά με παραλληλη μετάφραση.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΓΙΑ ΤΟΝ STEPHEN JENKINSON ~ Συγγραφέας ~ Πολιτισμικός ακτιβιστής ~ Παραμυθάς ~ Αγρότης~ Γλύπτης
Ο Jenkinson διδάσκει διεθνώς και είναι ο σχεδιαστής και ο κύριος εκπαιδευτής του Orphan Wisdom School.
Για πολλά χρόνια, και αφού μαθήτευσε με εναν παραμυθά ως νεαρός, και απέκτησε ενα μεταπτυχιακό στη θεολογία από το πανεπιστήμιο του Harvard και ένα δευτερο μεταπτυχιακό ως κοινωνικός λειτουργός από το Πανεπιστήμιο του Τορόντο, ο Stephen Jenkinson ηγήθηκε του τμήματος παρηγορητικής φροντίδας σε ένα μεγάλο καναδικό νοσοκομείο και ήταν βοηθός καθηγητής σε μια καναδική ιατρική σχολή. Έχει εργαστεί εκτενώς με φροντιστές, ετοιμοθάνατους και τις οικογένειές τους. Ενώ καθόταν διπλα στα κρεβάτια απο χιλιάδες ανθρώπους στο κατώφλι του θανάτου, παρατηρούσε ξανά και ξανά αυτό που αποκαλούσε «οικτρό άγχος». Ο Jenkinson το αντιλήφθηκε αυτό ως ενα σύμπτωμα μιας πολιτισμικής ελλειψης, μιας φοβίας θανάτου και μιας “αγγραματωσύνης πένθους”, αντί ως ενα προσωπικό ζήτημα οποιουδήποτε ατόμου με τον θάνατο.

Αυτές οι εμπειρίες τον οδήγησαν να αποστάξει μιας σειρά ερωτημάτων: Ήταν πάντα τόσο δύσκολο να πεθάνεις; Πότε πραγματικά αρχίζουμε να πεθαίνουμε και τι πρέπει να κάνουμε τότε; Πώς γίνεται το πένθος να είναι μια δεξιότητα, κάτι που πρέπει να μάθεις και να εξασκηθεί; Αυτές οι ερωτήσεις αναμεταξύ άλλων είναι στο κέντρο του συγγραφικού του έργου.

Είναι ο συγγραφέας του Reckoning, που γράφτηκε από κοινού με την Kimberly Ann Johnson (2022), και του A Generation’s Worth: Spirit Work while the Crisis Reigns (2021), του Come of Age: The Case for Elderhood in a Time of Trouble (2018), του πολύβραβευμένο Die Wise: A Manifesto for Sanity and Soul (2015 μεταφρασμένο στα εβραϊκά και τουρκικά), του Homecoming: The Haiku Sessions, του How it All Could Be: A workbook for dying people and those who love them, του Angel and Executioner: Grief and the Love of Life – και του Money and The Soul’s Desires: A Meditation (2002).Επίσης συνείσφερε στο Palliative Care – Core Skills and Clinical Competencies (2007).

Η ταινία μικρού μήκους The Making of Humans από τον σκηνοθέτη/παραγωγό Ian MacKenzie

Το Die Wise A Manifesto for Sanity and Soul είναι το βιβλίο του Stephen για το πένθος, τον θάνατο και τη μεγάλη αγάπη της ζωής. (νικητής του βραβείου Nautilus 2015)

Για να διαβάσετε περισσότερα για τον Stephen επισκεπτείτε το orphanwisdom.com

Το να πεθάνεις καλά δεν είναι θέμα πεφωτισμένου προσωπικού συμφέροντος ή προσωπικής προτίμησης. Το να πεθάνεις καλά πρέπει να γίνει μια υποχρέωση που οφείλουν οι ζωντανοί και οι ετοιμοθάνατοι ο ένας στον άλλο και σε αυτούς που θα ερθουν μετά απο μάς.

MISS HELLAS DRAG PAGEANT

Alt text

Τα Miss Hellas Drag Pageant είναι τα καλλιστεία για Drag Queens και σκοπό έχουν να αναδείξουν την τέχνη του Drag και των καλλιτεχνών της. Σε αυτή την εκδήλωση νέες Drag Queens απ’ όλη την Ελλάδα θα διαγωνιστούν για τον τίτλο της Miss Hellas Drag 2023. Οι δυο κατηγορίες που θα κρίνουν την νικήτρια είναι Pageant Queen in an evening gown και το Talent Show. Την νικήτρια θα ορίσει η κριτική επιτροπή στο τέλος του διαγωνισμού και έπειτα θα ακολουθήσει πάρτι στο οποίο ο κόσμος θα μπορέσει να φωτογραφηθεί με τις Drag Queens, να πιει και να χορέψει. Ο τίτλος της Miss Hellas Drag και της Runner Up φέρουν χρηματικό έπαθλο, δωροεπιταγές και άλλα πλούσια δώρα. Φυσικά δώρα θα λάβουν και οι υπόλοιπες διαγωνιζόμενες.

Στις 11:00μμ θα ακολουθήσει πάρτι με Dj τον Lockbird

POLYDRAMA

Alt text

Μια συναυλία, μια προσβάσιμη μουσική παράσταση, με τραγούδια από τον ομότιτλο πρώτο ολοκληρωμένο δίσκο τους, που αναμένεται να κυκλοφορήσει τους προσεχείς μήνες, με κομμάτια που διαμόρφωσαν την προσωπική τους αισθητική ταυτότητα αλλά και με προηγούμενες τους κυκλοφορίες. Στο POLYDRAMA οι ody icons αποκαλύπτουν τα υλικά από τα οποία φτιάχνονται τα δάκρυα και ανάβουν τα φώτα στα μυστικά δωμάτια των πιο προσωπικών μας εξομολογήσεων.

ody icons – Sóse

Στο “POLYDRAMA” τα τραγούδια υπογράφουν οι ody icons και ο δίσκος, όπως και η συναυλία, είναι σε μουσική παραγωγή του Fotis ingie Papatheodorou με τον οποίο συνεργάζονται τα τελευταία χρόνια (EP “drama” & “We cry at night”).

“Αυτό είναι ένα μουσικό αποτύπωμα από το ταξίδι μου στα διάφορα δωμάτια της μέχρι τώρα ανθρώπινης εμπειρίας μου. Είναι έντονο, είναι συντριπτικό, είναι θλιμμένο και παιχνιδιάρικο, πολιτικό και συναισθηματικό. Είναι μια ποικιλία στοιχείων που αποτελούν την ευθραυστότητα μου, την ουσία μου, τη δύναμή μου. Είμαι αυτό το ταξίδι. αυτό το ταξίδι είναι εγώ. Είναι πολύ, είναι πολλαπλό, είναι πληθυντικό, είναι μέγιστο. Πέρασα μέσα από σκοτεινά δωμάτια και φωτεινές στέγες για να επιστρέψω και να βάλω τις νότες στο πιάνο μου με ειλικρίνεια.

Παρακαλώ επισκεφθείτε το POLYDRAMA με τον ίδιο τρόπο που θα επισκεπτόσασταν την ψυχή σας: απαλά αλλά διεξοδικά, με φροντίδα και γενναιότητα.” -ody icon

Τη βραδιά ανοίγει ο παραμορφωτής των ρεμπέτικων ήχων και ξεναγός των σκοτεινών ηχοτοπίων ECATI, παρουσιάζοντας υλικό από τον πρώτο του δίσκο ενώ στη συναυλία εμφανίζεται ως special guest η mc mi55t, η οποία συμμετέχει και στο album POLYDRAMA.


Ο ody icon είναι ένας νέος πολυεπιστημονικός μουσικός καλλιτέχνης από την ανατολική Μεσόγειο. Γεννήθηκε και μεγάλωσε στην Κύπρο, σπούδασε υποκριτική στην Αθήνα και έκανε μεταπτυχιακές σπουδές στο Παρίσι στη σκηνοθεσία θεάτρου και στη δραματουργία. Εντάχθηκε από πολύ μικρός στις χορωδίες της Πολιτιστικής Κίνησης «Επιλογή», σπούδασε πιάνο με την Τάνια Οικονόμου και μελέτησε κλασικό, μοντέρνο και παραδοσιακό τραγούδι δίπλα σε διαφορετικούς δασκάλους. Έχει σκηνοθετήσει, παίξει και συμμετάσχει σε παραστάσεις και performances σε Ελλάδα, Κύπρο, Γαλλία, Γερμανία και Αγγλία.
Το 2017, παρουσιάστηκε στο κοινό ως ody icons με τη διασκευή του τραγουδιού “Supermelancholic”, ενώ τον Δεκέμβριο του 2020 κυκλοφόρησε το δικό του ντεμπούτο κομμάτι – μανιφέστο, “Working Out My Little Muscles” σε συνεργασία με τη liminal. Έκτοτε διατηρούν μια σταθερή συνεργασία καθιστώντας όλα τα μουσικά βίντεο του προσβάσιμα σε κωφά άτομα μέσω διερμηνείας και υποτιτλισμού. Τον Απρίλιο του 2022 κυκλοφόρησε το EP album “drama” σε παραγωγή του Φώτη ingie Παπαθεοδώρου και το ομώνυμο δεκάλεπτο φιλμ “drama”, σε σκηνοθεσία του χορογράφου Χάρη Κούσιου, που συνόδευε τα τρία τραγούδια του δίσκου. Το drama στη συνέχεια κυκλοφόρησε προσβάσιμο και σε τυφλά άτομα καθιστώντας το το πρώτο καθολικά προσβάσιμο μουσικό βίντεο στην Ελλαδα.

ΦΟΡΜΟΥΛΑ 01

Alt text

φόρμουλα < ιταλική formula < λάτινική forma και formula (γενικό σχήμα, περίγραμμα, μορφή, καλούπι, παράδειγμα, νόμος, μέθοδος) -η συνταγή, η σύσταση, ο τρόπος συγκερασμού/συνδυασμού υλικών για το επιθυμητό αποτέλεσμα. Η Φόρμουλα είναι μία διαθεματική σύμπραξη μουσικών, εικαστικών και τεχνικών εικόνας και ήχου που στοχεύει στην περιοδική οργάνωση ζωντανών συμβάντων όπου στα πλαίσια ενός impromptu αυτοσχεδιασμού ο ήχος τροφοδοτεί την εικόνα και η εικόνα τον ήχο.

ΚΟΚΚΙΝΟ

Alt text

Τρία κεφάλαια από την ζωή μιας γυναίκας

Το ΚΟΚΚΙΝΟ της Χριστίνας Κυριαζίδη είναι μια σπονδυλωτή σκηνική σύνθεση που αφορά την σχέση μιας γυναίκας με τον έρωτα, την μητρότητα και τον χρόνο. Τρία αναπόφευκτα κεφάλαια στην ζωή μιας γυναίκας που η ηθοποιός προσεγγίζει με την βοήθεια της ποίησης, της κίνησης και της μουσικής.

Σε ένα αφαιρετικό σκηνικό, με ένα ακορντεόν, μια καρέκλα και ένα σακάκι, και με μοναδικό συνεργό της τον ποιητικό λόγο, το σώμα και την φωνής της, η Χριστίνα Κυριαζίδη επιθυμεί μια ωδή στην γυναικεία φύση.

Η χοροθεατρική αυτή τριλογία αποτελείται από 3 solo performances:

Οδός Θ.
Μια σκηνική δραματοποίηση της ομώνυμης ποιητικής συλλογής της Χ.Κυριαζίδη. (Εκδ. Πυξίδα), που περιστρέφεται γύρω από το μοτίβο του έρωτα.

Νάνι μάνα να να να, ένα νανούρισμα για μάνες και κόρες
Μια σκηνική σύνθεση, όπου η Χριστίνα Κυριαζίδη μιλά για την πολύπλοκη και πολύτιμη σχέση μάνας και κόρης, με αφετηρία την ομώνυμη σύνθεση ποιημάτων της, και νανουρίσματα από διάφορες γωνιές του κόσμου.

Μια συνομιλία με τον χρόνο
Mια χορογραφία βασισμένη στην πρωτότυπη μουσική σύνθεση [ΤΙΜΕ] του Ισλανδού συνθέτη Smári Gudmundsson, που επιθυμεί να υμνήσει τον κύκλο της ζωής μέσα από το γυναικείο σώμα.

SCAPE

Alt text

SCAPE [τοπίο] μία παράσταση χορού που επιδιώκει να καδράρει τον καμβά του άγνωστου χώρου όπου ανθρώπινα όντα και δράσεις εμφανίζονται και λειτουργούν υπό το καθεστώς του άχρονου. Το πέρασμα στην ύλη, η μετεξέλιξη, η συνάντηση, η εκτύλιξη, η αναζήτηση της βραδύτητας και η πορεία ως κύρια σκηνική δράση αποτελούν βασικά υλικά του έργου, που προσκαλεί το κοινό σε ένα βλεμματικό ταξίδι κινητικών υποθέσεων, προτάσεων και ανατροπών.

ΣΤΑΥΡΟΣ ΑΛΛΟΣ ΓΙΑ ΤΗ ΝΟΡΑ

Alt text

Album Live Presentation

Την Παρασκευή 12/05, στον Πολυχώρο ΠΛΥΦΑ, o «Σταύρος Άλλος» και η Rudu Records γιορτάζουν την κυκλοφορία του Album «Για Τη Νόρα» με μια συναυλιακή βραδιά ζωντανής full-band παρουσίασής του! Καλεσμένος και opening act της βραδιάς αυτής ο «Logout», ο οποίος πρόσφατα κυκλοφόρησε το τελευταίο δισκογραφικό του δημιούργημα «Πονεμέλα», από το οποίο θα έχουμε τη χαρά να ακούσουμε αρκετά κομμάτια!

Ο Σταύρος Άλλος είναι μουσικός και τραγουδοποιός, που βιοπορίζεται σαν ηχολήπτης και μουσικός παραγωγός στην Αθήνα. Ο ντεμπούτο δίσκος του «Για τη Νόρα» είναι το πρώτο του σόλο εγχείρημα τραγουδοποιίας σε ελληνικό στίχο. Ένα πείραμα απλότητας, με 7 τραγούδια-ραβασάκια, το οποίο δημιουργήθηκε το καλοκαίρι του 2019, με ενορχηστρωτή τον Σέργιο Βούδρη, σταθερό συνοδοιπόρο στον ειλικρινή αναλογικό ήχο. Ο δίσκος ηχογραφήθηκε το 2020 χωρίς τη βοήθεια ψηφιακών μέσων και υπολογιστή αλλά με τη βοήθεια αναλογικών μηχανημάτων και υπέροχων ανθρώπων στο κτίριο της Δισκέξ στην Νέα Χαλκηδόνα.

ΤΟ ΑΝΘΡΩΠΙΝΟ ΔΥΝΑΜΙΚΟ

Alt text

Μια παράσταση ντοκουμέντο για την εργασία

“Η εργασία είναι η μισή μας ζωή! Και τι κάνεις;
Την πετάς στα σκουπίδια; Δεν την πετάς.”

Τρείς ηθοποιοί, με μοναδικό υλικό τις αφηγήσεις ανθρώπων που εργάστηκαν, εργάζονται και θα εργάζονται σε διαφορετικά επαγγέλματα, συνθέτουν την παράσταση και αναρωτιούνται:

Μπορούμε να φανταστούμε έναν κόσμο χωρίς εργασία;
Τι ακριβώς είναι ένα τυπικό οκτάωρο;
Μας καθορίζει η δουλειά μας; Και αν ναι, πόσο;
Τι κάνει έναν άνθρωπο να αντέχει τη δουλειά του μέσα στα χρόνια;
Τι ελπίζει και τι περιμένει;

Η εργασία προέκυψε ως μια ανάγκη Ανθρώπινη.
Οι συνθήκες εργασίας ωστόσο, πόσο ανθρώπινες καταλήγουν να είναι για αυτούς που αποτελούν Το Ανθρώπινο Δυναμικό;

ΕΛΕΥΘΕΡΟΙ

Alt text

“παρά τό ἐλεύθειν ὅπου ἐρᾶ τίς”, δηλαδή “να πηγαίνει κάποιος εκεί όπου αγαπάει/επιθυμεί”

H παράσταση είναι μια ελεύθερη ανάγνωση του φαινομένου του σύγχρονου χορού. Μέσα από την ίδια την πράξη του χορού, η ομάδα φέρνει στη σκηνή τη διαρκώς «μετακινούμενη» εμπειρία της κίνησης. Σε αυτή τη διαδικασία, οι χορευτές αλλάζουμε, βιώνουμε ένα υπαρξιακό άνοιγμα, μια «αιώρηση εαυτού», ενώ μαζί μας «μετακινούνται» και οι αξίες μας. Πηγαίνουμε εκεί όπου η σταθερότητα δεν είναι απαραίτητα πιο σπουδαία από την αβεβαιότητα, η δύναμη από την ευθραστότητα, τα αντικείμενα από τις σχέσεις. Αναζητώντας το απρόοπτο και μέσα από την ελευθερία των επιλογών, παραμένουμε περιπετειώδεις, ζωντανοί, ευάλωτοι και δυναμικοί. Αυτή η πορεία είναι δύσκολη και συχνά μας φέρνει σε αμηχανία. Είναι όμως και αυτή που μας δείχνει δρόμους για κάτι νέο και αναζωογονητικό, μας ανοίγει χαραμάδες έκπληξης και μας χαρίζει στιγμές γεμάτες νόημα. Μέσα σε αυτή τη συνθήκη συνδεόμαστε εντέλει με την ουσία της τέχνης.

Σημείωμα της χορογράφου

Η παράσταση είναι το αποτέλεσμα πεντάμηνου εκπαιδευτικού και ερευνητικού εργαστηρίου με στόχο την εκπαίδευση χορευτών πάνω στις σωματοποιημένες τεχνικές, προκειμένου να κατανοήσουν τη σπουδαιότητα της σωματοποίησης στην ίδια την πράξη του χορού. Με έμφαση στο Contact Improvisation και το Axis Syllabus, το εργαστήριο πραγματοποιήθηκε για δεύτερη συνεχή χρονιά εκπληρώνοντας ένα προσωπικό μου όραμα.

Έχοντας βιώσει καταπληκτικές στιγμές σύνδεσης και παρουσίας κατά τη διάρκεια του εργαστηρίου νιώσαμε πως θέλαμε να μοιραστούμε μέρη και στιγμιότυπα των εμπειριών αυτών και να δημιουργήσουμε μια παράσταση-γιορτή, μια εφ’ όλης της ύλης ματιά πάνω στη παραστατικότητα των πρακτικών αυτών. Μέσα από την καθοδήγηση του Τίμου Ζέχα και τη δική μου και την ενεργή συμμετοχή αυτών των πάντα διαθέσιμων και γεμάτων ενθουσιασμό χορευτών βιώσαμε τα βασικά συστατικά της κίνησης και βρήκαμε τρόπους να κινηθούμε λειτουργικά, απλά, ήσυχα, και, κυρίως, μαζί.

Παρατηρώντας ειδικότερα την πορεία του Contact Improvisation στην Ελλάδα, διαπιστώνει κανείς ότι ως πρακτική είναι συνδεδεμένη με ανθρώπους και περιστάσεις που την κράτησαν ζωντανή στη χώρα μας από τα τέλη της δεκαετίας του 1980 έως σήμερα. Επίσης, μπορεί κανείς να δει ότι με τους τρόπους που εφαρμόστηκε είναι συγχρονισμένη με τις διεθνείς προσεγγίσεις και είναι συνυφασμένη με πρακτικές όπως το Body Mind Centering, η μέθοδος Feldenkrais και το λεξικό χορού Axis syllabus. Το Contact Improvisation, έχοντας εργαλεία του τον διαλογισμό, την εξελικτική κίνηση, τη βιωματική ανατομία, την ενεργοποίηση του συνδετικού ιστού φάσια και άλλες τεχνικές που μας φέρνουν στο εδώ και τώρα της κίνησης, αποτελεί μια σημαντική χορευτική πρακτική, μια πρακτική που μας κρατάει ζωντανούς, ελεύθερους, διαφορετικούς.
Και αυτά που την κάνουν ξεχωριστή είναι το μοίρασμα, η ανταλλαγή, η αλληλεγγύη, ο κοινωνικός της χαρακτήρας.

Η παράσταση αποτελεί μια πρακτική προσέγγιση της διδακτορικής διατριβής μου, ένα «βιωματικό δοκίμιο» πάνω στη σωματοποιημένη κίνηση. Σημαντική βοήθεια προσέφερε η ίδια η έρευνα του διδακτορικού και ιδιαίτερα οι συνεντεύξεις καλλιτεχνών που έχουν εφαρμόσει τις πρακτικές αυτές στην Ελλάδα και το εξωτερικό.

Βιογραφικό σημείωμα Τέτης Νικολοπούλου

H Τέτη Νικολοπούλου είναι χορεύτρια, χορογράφος, δασκάλα χορού και φυσικής αγωγής. Είναι απόφοιτη της Επαγγελματικής Σχολής χορού Νίκης Κονταξάκη και του ΤΕΦΑΑ Αθήνας (Μaster και PhD πάνω στις πρακτικές Somatics). Έχει παρακολουθήσει εντατικά σεμινάρια χορού πάνω στις release τεχνικές, τον αυτοσχεδιασμό, το contact improvisation και πρακτικές somatics (Feldenkrais, Body Mind Centering, Axis Syllabus) στην Ελλάδα, τη N.Yόρκη και το Λονδίνο. Το 1992 βραβεύτηκε στους διαγωνισμούς Ραλλούς Μάνου και ΕΟΤ για τη χορογραφία της Προκατάληψη ενώ το 2005, 2007, 2017, 2018, 2021 και 2022 επιχορηγήθηκε για τη δουλειά της από το ΥΠΠΟΑ. Έχει χορογραφήσει πάνω από 30 παραστάσεις και έχει συμμετάσχει σε φεστιβάλ, πλατφόρμες χορού και πολυθεματικές εκθέσεις. Έχει χορογραφήσει για παιδικά μουσικοθεατρικά, για το σινεμά, για μουσικούς και για θεατρικές παραστάσεις. Ως χορεύτρια έχει συνεργαστεί με χορογράφους όπως Ντορίνα Καλεθριανού, Αγγέλα Λύρα, Ντόρα Μητροπούλου, Maxine Heppner, Χριστίνα Κλεισιούνη, Βικτωρία Νούμτα, Νατάσσα Αβρά, κ.ά. Διδάσκει contact improvisation σε επαγγελματικές και ερασιτεχνικές σχολές χορού, ενώ δίνει διαλέξεις και πραγματοποιεί εργαστήρια και σεμινάρια πάνω στις πρακτικές somatics. Έχει διδάξει contact improvisation στο διεθνές φεστιβάλ της πρακτικής στο Freiburg, το 2019, στο Jam of Arts στη Χαλκιδική και στην κοινότητα contact improvisation στο Bristol, το 2022. Το 2020 εκπόνησε, στο ΕΚΠΑ, διδακτορική διατριβή με τίτλο: «Ο αυτοσχεδιασμός με επαφή (contact improvisation) στην Ελλάδα ως σωματοποιημένη πρακτική: Ιστορία, ιδεολογία και καλλιτεχνική δημιουργία». Το 2021, η παράστασή της Διαρκώς με ταράζεις ταξίδεψε στην Κωνσταντινούπολη, στο International Dance impro Festival ενώ παρουσίασε και μια solo εκδοχή της στο Bristol.