Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies.

Μάθετε περισσότερα. Αποδοχή.
Αντιγράφηκε η διεύθυνση email

Αρχεία: Events

VERITAS

Alt text

Η ομάδα χορού Griffón και η χορογράφος Ιωάννα Πορτόλου παρουσιάζουν την νέα τους παραγωγή “Veritas”, ένα διορατικό και άκρως επίκαιρο έργο που διερευνά την έννοια και την αξία της αλήθειας, το οποίο θα παρουσιαστεί στο Θέατρο ΠΛΥΦΑ για τέσσερις παραστάσεις στις 1, 2, 7 και 8 Ιουνίου 2024, στις 21.30.

Τι είναι η αλήθεια;

Υπάρχει;

Και αν ναι ποιος τη γνωρίζει;

Μπορεί μια αλήθεια να είναι πιο αληθινή από κάποια άλλη;

Αμφισβητώντας ότι η αλήθεια είναι η περιοχή που ονομάζουμε πραγματικότητα, που πάντα σχετίζεται με τον κόσμο που φανερώνει, το έργο διερευνά ακριβώς αυτά που δεν φαίνονται, αυτά που δεν ομολογούνται, αυτά που κρύβονται και δεν λέγονται. Αν τα πράγματα δεν είναι όπως ακριβώς μας παρουσιάζονται, αυτό ίσως συμβαίνει γιατί η αλήθεια μπορεί να είναι τρομακτική, μεγαλειώδης, τερατώδης, απρόβλεπτη. Παρόλα αυτά ζει συνέχεια μαζί μας, μας συνοδεύει κρυμμένη καλά στα έγκατα της ύπαρξής μας.

Έχουμε καταφέρει να την ακούσουμε;

Αρκεί κάποιος να μας την ψιθυρίσει.

Μέσα από μια πυκνή αλληλουχία συνειρμικών εικόνων και επιβλητικής μουσικής, η παράσταση “Veritas” μας φέρνει αντιμέτωπους με τη δική μας προσωπική αλήθεια.

Η παράσταση επιχορηγείται από το Υπουργείο Πολιτισμού

ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΚΡΑΜΑ

Alt text

2 ημέρες – 3 σκηνές – 25+ καλλιτέχνες

Το KRAMA Festival επιστρέφει για την πολυαναμενόμενη πέμπτη διοργάνωσή του στις 22 και 23 Ιουνίου 2024 στο ΠΛΥΦΑ και μας προσκαλεί σε ένα διήμερο πολυαισθητηριακό ταξίδι τόσο στο πειραματικό, όσο και στο σύγχρονο μουσικό και εικαστικό φάσμα.

Η ομάδα του Φεστιβάλ ανακοινώνει με χαρά το φετινό της πρόγραμμα, που αποτυπώνει πλήρως το καλλιτεχνικό της όραμα, και περιλαμβάνει συναυλίες, performances, οπτικές εγκαταστάσεις και DIY εργαστήρια, που θα παρουσιαστούν σε τρεις διαφορετικές σκηνές από περισσότερους από 25 καλλιτέχνες.

Από τον ελεύθερο αυτοσχεδιασμό και την πειραματική ηλεκτρονική μουσική μέχρι το avant-garde και τη future pop, το KRAMA 2024 παίρνει μορφή ως μια συνάντηση μουσικών και εικαστικών καλλιτεχνών, καινοτόμων δημιουργών αλλά και του μουσικόφιλου κοινού, προσκαλώντας τους συμμετέχοντες σε μια συλλογική εξερεύνηση των πολυεπίπεδων εκδηλώσεων της σύγχρονης δημιουργικότητας.

Κάθε χρόνο, το KRAMA επιμελείται μια ετερόκλητη σύνθεση καλλιτεχνών που βρίσκεται στην αιχμή των ηχητικών και οπτικών τεχνών: Η Evangelia VS aka Abyss X, θα παρουσιάσει μια multimedia performance που συμπυκνώνει την ανθεκτικότητα του γυναικείου σώματος ως πλατφόρμα για συλλογική απελευθέρωση, ενώ η Krista Papista θα παρουσιάσει τον μοναδικό της ήχο ακροβατώντας στην τομή πολιτικά φορτισμένων και queer μεσογειακών και μεσανατολικών επιρροών, βαλκανικού pop και Euro Trash EDM. Οι  Anna Vs June & Marietta Manaroli θα παρουσιάσουν επίσης ένα νέο έργο με τίτλο “lone”, ένα έργο σε εξέλιξη με θέμα τη μοναξιά, όπου θα συναντηθούν και θα δοκιμάσουν επί σκηνής πώς συνομιλούν, διαφωνούν και αποστασιοποιούνται (ηθελημένα ή μη) η μία από την άλλη, ενώ ο Jay Glass Dubs θα παρουσιάσει ένα ιδιαίτερο project, αποτίοντας φόρο τιμής στον Βαγγέλη Παπαθανασίου με μια μοναδική οπτικοακουστική εξερεύνηση. Ο ιδιοκτήτης της Giallo Disco Records και ένα μισό των ACID VATICAN, Vercetti Technicolor, θα παρουσιάσει επίσης τη δουλειά του με ένα δυσοίωνο electro DJ set ενώ ο MIZI θα φέρει στη σκηνή το media rummaging- ένα τετηγμένο κολάζ από ηχητικά αντικείμενα, θορύβους κινητήρων, αποσυντιθέμενη pop μουσική, hip-hop κοψίματα, σπιτικές μαγνητοφωνήσεις και συγκεχυμένα ηχοτοπία.

Μη χάσετε το Giannis Arapis Trio που θα προσφέρει μια ασυνήθιστη, φρέσκια jazz προοπτική με λυρικές και τολμηρές εκφράσεις μαζί με τον αεικίνητο συνθέτη Μιχάλη Σιγανίδη. Αναμειγνύοντας ψυχεδελικά και world στοιχεία χορευτικής μουσικής, ο Anatolian Weapons θα παρουσιάσει τη δουλειά του μέσα από ένα DJ set που ξεπερνά τα πολιτισμικά σύνορα. Η Ελληνοαμερικανίδα συνθέτρια Christina Vantzou θα μας παρασύρει σε μια ψυχοακουστική εξερεύνηση αργών ορχηστρικών μετατοπίσεων, ηχογραφήσεων πεδίου, αρχαιο-φαντασίας και μυστικισμού ενώ η Eleni Poulou θα ξεδιπλώσει το ηχητικό της κολάζ πειραματικών beats και ελληνικής ποντιακής μουσικής. Το Λυρικό Φώσφορο θα μας παρασύρει σε ένα αισθητηριακό ταξίδι όπου ήχοι και εικόνες διαπλέκονται, επιδιώκοντας να δημιουργήσει υποβλητικές οπτικοακουστικές εμπειρίες, ενώ ο Bonebrokk, μεγαλωμένος κάπου ανάμεσα στα διαδικτυακά μουσικά blogs των 00’s και το αθηναϊκό underground, θα παρουσιάσει την ιδιαίτερη ματιά του στη σημερινή πειραματική club σκηνή.

Αλλά υπάρχει και συνέχεια. Η Καναδή μουσικός RAMZi θα είναι μαζί μας με μια μίξη ηχοτοπίων και ηλεκτρονικών και ακουστικών οργάνων, γεφυρώνοντας τη νοσταλγία με τον φουτουρισμό. Η ουκρανικής καταγωγής Masha Kashyna θα παρουσιάσει το χαρακτηριστικό της μείγμα από jazz, noise και trip-hop, συνοδεύοντας το με μελωδίες από βιμπράφωνο, σαξόφωνο και ηλεκτρονικά beats, ενώ οι MIRA新伝統 θα δείξουν τη μοναδική οπτικοακουστική τους παράσταση γύρω από την προβληματική του Anthropocene, της ετερότητας και της μετα-ανθρωπότητας. Κατά τη διάρκεια της performance του Γιώργου Μωραΐτη, οι παλλόμενοι μουσικοί ρυθμοί θα μπλεχτούν με το αιθέριο βουητό των Xenon Plasma tubes, των πηνίων Tesla, των μικροφώνων ηλεκτρομαγνητικού πεδίου και των αναλογικών synthesizers. Το ντουέτο AXONTORR θα φέρει θόρυβο, αναμειγνύοντας δομημένο και χαοτικό ηχητικό σχεδιασμό με αυτοδημιούργητα μουσικά όργανα και projections. Οι Blip θα διευρύνουν τα όρια του ηχητικού πειραματισμού μέσα από αυτοσχεδιασμούς και συνθέσεις πλούσιες σε υφές, ενώ οι Skraut θα παρουσιάσουν ένα αμάλγαμα ακουστικών και ηλεκτρονικών ηχοτοπίων, επαναπροσδιορίζοντας τους φυσικούς ήχους μέσα από δικές τους συνθέσεις.

Τέλος, θα έχετε τη δυνατότητα να γνωρίσετε έργα ταλαντούχων εικαστικών καλλιτεχνών που αποτελούν ζωτικό μέρος του KRAMA, τα οποία θα εμπλουτίζουν τις συναυλίες, και συγκεκριμένα: της Αλεξάνδρας Νιάκα, μιας καλλιτέχνιδας διαδραστικών μέσων που αναζητά δημιουργικές απαντήσεις σε ερωτήματα που αφορούν τη σχέση ανθρώπου και τεχνολογίας, της Ερατώς Τζαβάρα, μιας καλλιτέχνιδας βίντεο που ενώνει το ψηφιακό πεδίο και το φυσικό σώμα προκειμένου να δημιουργήσει μαγευτικές αφηγήσεις και της Ναταλίας Μαντά, εικαστικού που κατασκευάζει ένα συμβολικό σύμπαν στο οποίο συγκλίνουν η μνήμη, ο χρόνος και ο μύθος. Tο φεστιβάλ θα φιλοξενήσει επίσης το KEIV, ένα πρότζεκτ που ίδρυσε ο καλλιτέχνης Κωνσταντίνος Λιανός, ο οποίος θα εκθέσει έργα σε συνεργασία με τον Χρήστο Ιωάννου που πειραματίζονται με τη μεταψηφιακή συμφόρηση και τους δυϊσμούς ψηφιακού/υλικού, καθώς και ένα DIY εργαστήριο με τίτλο Optollator Oscillator, όπου θα μάθετε πώς να δημιουργήσετε από το μηδέν το βασικό κύκλωμα ενός συνθεσάιζερ και να το ελέγξετε με φως – και επιπλέον θα μπορέσετε να το κρατήσετε στο τέλος!

22/6/24 | Μέρα 1η

Abyss X

Bonebrokk

Giannis A. Trio ft. Michalis Siganidis

Krista Papista

Masha Kashyna

MIRA新伝統

MIZI

Optollator Oscillator DIY Workshop

Vercetti Technicolor

λυρικό φώσφορο

 

23/6/24 | Μέρα 2η

Anatolian Weapons

Anna Vs June & Marietta Manaroli

AXONTORR

Blip

Christina Vantzou

Eleni Poulou

George Moraitis

Jay Glass Dubs

RAMZi

Skraut

 

Μέρα 1η & 2η

Visual Artists: Alexandra Niaka, Erato Tzavara, Natalia Manta

Installations: KEIV, Studio Precarity

Ώρες: 17.00 – 01.00

 

Σχετικά με το KRAMA Festival

Το KRAMA είναι μια κολεκτίβα, μια ανεξάρτητη πρωτοβουλία που λειτουργεί ως πλατφόρμα για καλλιτέχνες από ένα ευρύ φάσμα δημιουργικών πρακτικών. Μέσω μιας διεπιστημονικής προσέγγισης, η ομάδα φέρνει κοντά διαφορετικές μορφές καλλιτεχνικής έκφρασης σε μια προσπάθεια να δημιουργηθεί ένας διάλογος που ξεπερνά τα καλλιτεχνικά πεδία και τα γεωγραφικά σύνορα. Στον πυρήνα του KRAMA βρίσκεται η επιθυμία για τη δημιουργία χώρου (υλικού ή άυλου) για σύμπραξη, συνομιλία και πειραματισμό, με απώτερο σκοπό τον σχηματισμό κοινοτήτων που εξερευνούν τα κοινά σημεία αλλά και τη διαφορετικότητα τους στα όρια της mainstream κουλτούρας.

Το KRAMA δημιουργήθηκε το 2019 και πήρε μορφή ως ετήσιο φεστιβάλ το 2019, το 2022 και το 2023, φιλοξενώντας 45+ μουσικά σχήματα και 30+ εικαστικούς καλλιτέχνες σε χώρους όπως το Communitism, το Ρομάντσο και το Θέατρο Εμπρός. Η κολεκτίβα έχει επίσης επιμεληθεί μια οπτικοακουστική έκθεση στο KEIV το 2021 καθώς και τη μουσική στα εγκαίνια της έκθεσης του Viron Erol Vert “The Hermit” στο Εθνικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης στην Αθήνα το 2023, ενώ η ραδιοφωνική εκπομπή KRAMA Entries φιλοξενείται κάθε μήνα στο Stegi Radio.

Επισκεφτείτε τα social media του φεστιβάλ για περισσότερες πληροφορίες.

Facebook

Instagram

Facebook event

Διοργάνωση: [email protected]

Υπεύθυνη επικοινωνίας και Γραφείου Τύπου: Κατερίνα Π.

Τριχιά – 6938300975 – [email protected]

USURUM & ΛΑΜΔΑ

Alt text

Οι πόρτες ανοίγουν στις 20:00

 

 

RAGE

Alt text

Το RAGE του Simon Stephen είναι ένα ζωντανό κολάζ μιας κοινωνίας πριν από το BREXIT στην άκρη, που παίζεται στα αγγλικά με ελληνικούς υπέρτιτλους.

“Δε φοβάμαι”

Παραμονή Πρωτοχρονιάς Το ρολόι χτυπάει μεσάνυχτα η γιορτινή διάθεση δρόμους του Μάντσεστερ μετατρέπεται σε βία, ρατσισμό και προτάσεις γάμου. Ανοίγουν οι κοσμικές πύλες

Μπείτε στην τρέλα και παρασυρθείτε από την ηδονή της νεότητας

Διάρκεια: 70 λεπτά

Τα εισιτήρια είναι δωρεάν με κράτηση με σειρά προτεραιότητας.

Αφήστε το email και τον αριθμό επικοινωνίας σας στη φόρμα κατά την κράτηση του εισιτηρίου σας και δώστε το όνομά σας στην πόρτα κατά την άφιξη.

Εάν δεν μπορείτε πλέον να παρευρεθείτε, ενημερώστε μας.

 

ΕΝΑΣ ΒΡΑΧΟΣ ΕΙΝΑΙ ΚΑΛΥΤΕΡΟΣ ΑΠΟ ΕΝΑΝ ΘΡΟΝΟ

Alt text

Το «Διεθνές Κέντρο Χορού & Θεάτρου Μήλου» ΑΜΚΕ παρουσιάζει μια παράσταση που διατρέχει μια πορεία μέσα στο χρόνο, ξεκινώντας από τις «Ικέτιδες» του Αισχύλου και φτάνοντας μέχρι τις γυναικοκτονίες των ημερών μας. Εμβληματικές αλλά και καθημερινές γυναικείες μορφές περνούν από τη σκηνή μέσα από τη μνήμη της Αφηγήτριας (Φιλιώ Λούβαρη) που διαχειρίζεται το δραματουργικό υλικό μέσω του λόγου και του σύγχρονου χορού. Οι ηρωίδες μιλούν με ευθύτητα, συγκίνηση και χιούμορ για τη δική τους ιστορία, μιλώντας, τελικά, για την ιστορία της Ελλάδας και τη Γυναίκα μέσα σε αυτήν. Μια παράσταση που προωθεί το διάλογο για τη θέση της γυναίκας σήμερα και φιλοδοξεί να αποδομήσει τον στερεοτυπικό έμφυλο ρόλο της. 

ΣΚΗΝΙΚΗ ΣΥΝΘΕΣΗ ΓΙΑ ΦΩΝΗ, ΣΩΜΑ ΚΑΙ ΣΗΜΑΙΑ 

Μια γυναίκα κάνει τις δουλειές του σπιτιού. Απλώνει την μπουγάδα, σκουπίζει, μαγειρεύει. Μπορεί να είναι από το Άργος, εκεί που έφτασαν οι κυνηγημένες από τους ξαδέλφους τους Δαναΐδες. Μπορεί κάποτε να της είχαν πει ένα ανέκδοτο που την πρόσβαλε και ποτέ να μην απάντησε. Μπορεί να είχε ακούσει ότι είναι ανεπρόκοπη γιατί δεν μπορεί να καθαρίσει μια πατάτα ή ότι δεν πρέπει να βγαίνει με το σώμα αυτό στην παραλία. Εκείνη όμως ξέρει. Ξέρει μέσα της και συνειδητοποιεί ότι δεν θέλει να είναι αυτό που επιβάλλεται να είναι. Ούτε δούλα, ούτε κυρά. 

ΣΥΝΟΨΗ 

Τι αντιπροσωπεύει ένας θρόνος; Γιατί οι Δαναΐδες έφυγαν από την Αίγυπτο; Τι έγινε στο νησάκι Ρω από το 1927 μέχρι το 1961; Ποια απλώνει τη μπουγάδα; Ποια βγαίνει στο βουνό; Με πόσους τρόπους μαγειρεύονται οι πατάτες; Ποιος βγάζει αυτά τα ανέκδοτα; Μνήμη και λήθη, θραύσματα κειμένων, ιστορίες γυναικών και ιστορικά ντοκουμέντα συνθέτουν το «Μνημείο των Θηλυκοτήτων» του χθες που είναι έτοιμες να σκαρφαλώσουν στους βράχους του εδώ και τώρα. 

ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΕΣ ΠΑΡΑΣΤΑΣΕΙΣ
– 2022: 29ο Φεστιβάλ Δήμου Μήλου και project “Pleureuses et Floraisons” / Newtopia 10.5 της ομάδας Omnivion (σύντομη εκδοχή, στα γαλλικά) 

– 2023: Σίφνος «Μικρό Φεστιβάλ στον Μώλο», Μήλος Φεστιβάλ «Από Τη Θάλασσα», Κίμωλος Πολιτιστικές Εκδηλώσεις Δήμου 

– 2024: Στέγη Χορού Λευκωσίας, Φεστιβάλ «Encounters / Συναντήσεις» της Ομάδας «Ασώματες Δυνάμεις»

Website

MAROULITA DE KOL

Alt text

Η τραγουδίστρια, πιανίστρια και ambient συνθέτρια Maroulita de Kol έρχεται την Παρασκευή 14 Ιουνίου στο Πλύφα να παρουσιάσει για πρώτη φορά στο ελληνικό κοινό τον full-length δίσκο Anásana και το EP Anatélo μαζί με τον κρουστό Γιώργο Σταυρίδη.

Αmbient μυστικιστικά ξόρκια ντυμένα με μελωδίες στο πιάνο συναντάνε αγαπημένα παραδοσιακά κομμάτια σε μία μουσική αρχέγονη και ταυτόχρονα εκπληκτικά σύγχρονη.

Η ενορχήστρωση και τα θέματα της μουσικής δανείζονται τόσο από τα παραδοσιακά τελετουργικά της Ελλάδας, όσο και από τη διαλογιστική ηλεκτρονική ambient μουσική και είναι άμεσα συνδεδεμένα με την αγάπη και το θαυμασμό προς τη φύση. Η μουσική σαν μια πράξη ελευθερίας και ομορφιάς.

Οι πόρτες ανοίγουν στις 20:30

Website 

LinkTree 

Instagram

Η Maroulita de Kol, με έδρα το Βερολίνο και καταγωγή από την Αθήνα, δημιουργεί εμπνευσμένη από τις μουσικές και τα τελετουργικά της ελληνικής παράδοσης, τα οποία παρουσιάζει εκ νέου μέσα από ένα σύγχρονο φακό. Έχοντας σπουδάσει κλασικό πιάνο και παραδοσιακό τραγούδι και έχοντας ένα άρρηκτο δεσμό με την Ελλάδα βρίσκεται σε μια εκτεταμένη και συνεχή κατάδυση στις μυθολογίες, τις τέχνες και τις αφηγήσεις των προγόνων της. Όλα αυτά την οδήγησαν στα σόλο έργα Anatélo (EP) και Anásana (LP) τα οποία κυκλοφόρησαν το 2023 από την βρετανική δισκογραφική Phantom Limb.

Ιδρυτικό μέλος των Reverse Mode (άλμπουμ Mora 2018), Arcangel Trio (άλμπουμ Golden Sheep 2022) Twin Flames Ensemble και Farmagia Ensemble, η de Kol έχει δώσει συναυλίες σε όλη την Ευρώπη και έχει συνθέσει μουσική για θεατρικά έργα, παραστάσεις, ταινίες και ντοκιμαντέρ. Η μουσική της είναι αρχέγονη και ταυτόχρονα εκπληκτικά σύγχρονη.

Πιστεύει στη θεραπευτική δύναμη της τέχνης.

* * *

Ο Γιώργος Σταυρίδης εξερευνά τις εγγενείς ηχητικές δυνατότητες κρουστών οργάνων, ηλεκτρονικών μέσων και αντικειμένων, μέσα από την κατασκευή, την επιτόπια δράση και τον αυτοσχεδιασμό. Η μουσική του πρακτική προσδιορίζεται από την σύγκλιση των δραστηριοτήτων ακρόασης, αυτοσχεδιασμού και σύνθεσης ως σχέσεις αμοιβαίες και άρρηκτα συνδεδεμένες με την σωματική δράση, τα όργανα-αντικείμενα και τον εκάστοτε συγκεκριμένο χώρο και χρόνο.

Είναι μέλος των Trigger Happy και του Κέντρου Έρευνας και Διάσωσης Μουσικής Ραδιουργίας με τελευταίο τους εγχείρημα την ίδρυση του διαδικτυακού πειραματικού ραδιοφωνικού σταθμoύ Loskop.radio. Έχει παρουσιάσει το έργο του σε πολυάριθμες συναυλίες και φεστιβάλ στην Ελλάδα και το εξωτερικό. Είναι απόφοιτος του τμήματος Μουσικών Σπουδών του Ιονίου Πανεπιστημίου και του μεταπτυχιακού προγράμματος Contemporary Performance and Composition.

 

Website

 

YPERALFEIA

Alt text

Γινόμαστε μια παρέα & μαζί δημιουργούμε το δικό σας μπουγκετο!

Φέρνετε  μαζί το αγαπημένο σας βάζο και αφού μιλήσουμε για τις βασικές τεχνικές δημιουργίας ενός μπουγκέτου,έπειτα με την βοήθεια μου θα δημιουργησουμε το δικό σας!

  1. Με λουλούδια του αγρού φτιάχνουμε την #ανασα της φύσης!

MISS HELLAS DRAG PAGEANT

Alt text

Τα Miss Hellas Drag Pageant, σε συνεργασία με το ΠΛΥΦΑ και την Magna Events, διοργανώνουν τα τέταρτα σε σειρά καλλιστεία για Drag Queens απ’ όλη την Ελλάδα. Οι συμμετέχουσες θα διαγωνιστούν σε δύο κατηγορίες, Pageant Queen in an Evening Gown – Βραδινό ένδυμα και Δείξε μας το Ταλέντο σου – Drag show/Performance. Κριτική επιτροπή θα είναι η Drag Queen Tammy Tsanaka, εστεμμένη Miss Hellas Drag 2021, η σχεδιάστρια μόδας Angelika Darklin και μια διάσημη τραγουδίστρια έκπληξη. Παραγωγός και παρουσιάστρια της βραδιάς η Drag Queen Δούκισσα. Μην χάσετε μια φαντασμαγορική βραδιά γεμάτη glamorous queens και drag shows. Σας περιμένουμε 18 Μαΐου και ώρα 21:00. 

G.O.L.D. – GLORY OF LITTLE DREAMS

Alt text

Μετά το ΜΠΛΕ, το πρώτο μέρος μίας θεατρικής χρωματικής πενταλογίας που δημιουργήθηκε από την ομάδα θεάτρου «Bleu en Haut Bleu en Bas» (Μπλε Πάνω Μπλε Κάτω) με έδρα την Ελβετία και πρωτοπαρουσιάστηκε το 2016 στη Γενεύη, η Αννα Λεμονάκη επιστρέφει στην Αθήνα με την επιτυχία του τελευταίου της έργου G.O.L.D. που έκανε πρεμιέρα στο Festival de la Bâtie τον Αύγουστο του 2022.

Το G.O.L.D. εμπνέεται από το σήμερα, μια κοινωνία που διαιρεί και δομεί ριζικά την κοινωνία σε θριαμβευτές νικητές και ασήμαντους ηττημένους.

Τι μπορεί να συμβεί αν παραιτηθούμε από την πίεση που δημιουργεί η επιταγή της επιτυχίας; Όλοι μας ερχόμαστε αντιμέτωποι με την αποτυχία σε τακτική βάση, αλλά τείνουμε να την αρνούμαστε, να αποφεύγουμε το θέμα, επειδή έχουμε μάθει να κρατάμε τις αποτυχίες μας κρυφές. Η εκθαμβωτική επιτυχία, η μεθυστική δόξα και η ανάγκη για αναγνώριση εξιδανικεύονται. Η αποτυχία δεν αποτελεί καν επιλογή και συνδέεται πάντα με ντροπή. Κατ’ αρχήν, εστιάζουμε στις ιστορίες της ζωής μας που συνδέονται με την επιτυχία. Τι θα συμβεί αν εξισορροπήσουμε την ισορροπία, δηλαδή αν δώσουμε φωνή και χώρο και στις ατέλειες και σε ό,τι αυτές εμπεριέχουν;

Υπάρχουν μικρές, καθημερινές αποτυχίες που έχουν μικρή επίδραση πάνω μας, καυστικές και αξιοθρήνητες αποτυχίες, και μεγαλύτερες, λαμπρές, ακόμη και μεγαλειώδεις αποτυχίες που είναι τρομακτικά ανώτερες από τις δυνάμεις μας, που μπορούν να μας επηρεάσουν σημαντικά, που μας υπενθυμίζουν τις αδυναμίες μας και την ίδια μας την ευθραυστότητα- νιώθουμε αποθαρρημένοι, συντετριμμένοι, στο χείλος της αβύσσου, αλλά τι συμβαίνει όταν ανακάμψουμε, όταν αναστηθούμε; Πολλές είναι οι πιθανές αντιδράσεις: φυγή, αυτοκριτική, αναπροσανατολισμός, πανικός, αδιαφορία, μαστίγωμα, κατάσταση αδράνειας, αμείλικτη αυτοκριτική, άρνηση ή μια αποκάλυψη που αποκαλύπτει τη ματαιότητα και το κενό των φιλοδοξιών του παρελθόντος…

Από την πολυτέλεια στη φτώχεια, από την απόλυτη στιγμή της χαράς στην τραγωδία, από την εξουσία που επιδεικνύεται στην ευθραυστότητα που συγκαλύπτεται ή αποκαλύπτεται,  από όλες αυτές τις στιγμές μετάβασης και τα υπερβολικά “τοπία” τους ταξιδεύει το G.O.L.D.

Στην Ελβετία, μετά το Μπλε, η Άννα ανέβασε το Αιματηρό Φούξια, το Λευκό, το G.O.L.D. (Glory or Little Dreams) και τώρα ετοιμάζει το Black – What a BeatyFull Catastrophe το οποίο θα ανέβει στην Comédie de Genève το 2025.

Παράλληλα ετοιμάζει το πρώτο της χορογραφικό έργο και ταινία Kiss and Fly.

ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ ΑΝΝΑΣ ΛΕΜΟΝΑΚΗ

Η Άννα γεννήθηκε στην Αθήνα. Μεγαλώνει στον Παναμά, την Κρήτη και την Αθήνα. Αποκτά πτυχίο Πολιτικών Επιστημών στην Αθήνα και το Μπέργκεν το 2006 και μεταπτυχιακό τίτλο Κοινωνιολογίας και Μέσων από το πανεπιστήμιο του Φριμπούρ. Σπουδάζει στη Θεατρική Σχολή Serge Martin (Γενεύη) και αποφοιτεί το 2013. Παρακολουθεί εργαστήρια με τη Susan Batson στο Interkunst (Βερολίνο, 2014 και 2017), με τον Ανδρέα Μανωλικάκη (Πρόεδρος του Actors Studio, Νέα Υόρκη) στην Αθήνα και με τον Damian De Schrijver (TgStan, Βέλγιο) στη Γενεύη το 2018. Ακολουθεί το CAS στην Υποκριτική και τη Δραματουργία Κειμένου στο HETSR και στο πανεπιστήμιο της Λωζάνης (2018-2020).

Η Άννα ερμηνεύει για τη Λένα Κιτσοπούλου ρόλους στο Χαίρε Νύμφη (2013), στο Κοκκινοσκουφίτσα – Το πρώτο αίμα (2015) και στο Cry (2018-2021) στο θέατρο Saint-Gervais της Γενεύης και στο Θέατρο Τέχνης. Συνεργάζεται μεταξύ άλλων με τους Philippe Quesne, Νίκο Καραθάνο, Adina Secretan, τη θεατρική εταιρία Cie Daniel Blake για το θεατρικό εγχείρημα Opa (2ο βραβείο – PREMIO 2017). Στο σινεμά παίζει τον πρωταγωνιστικό ρόλο στην ταινία La nuit est encore jeune [Η νύχτα είναι ακόμη μεγάλη], σκηνοθετημένη από τον Indika Udugampola με καταγωγή από τη Σρι Λάνκα (Βραβείο του Υποσχόμενου Σκηνοθέτη στο Διεθνές Φεστιβάλ του Κολόμπο, 2015). Ιδρύει την πειραματική εταιρία θεάτρου και μουσικής Cie Bleu en Haut Bleu en Bas μαζί με τον μουσικό Samuel Schmidiger (2015) και παρουσιάζει τα πρώτα δύο μέρη από την πενταλογία της, BLEU και FUCHSIA SAIGNANT στο φεστιβάλ La Bâtie το 2019 και το τρίτο μέρος BLANC (Βραβείο του SSA, 2020) στο Le Grütli (2021). Παρουσιάζει την παράσταση P.E.T.U.L.A. bye bye (2017) στο θέατρο Saint-Gervais και στο ΚΕΤ της Αθήνας. Είναι καλεσμένη από το θέατρο Le Poche και σκηνοθετεί το θεατρικό έργο SAPPHOx, γραμμένο από την Sarah-Jane Moloney (2020).  Το 2002 παρουσιάζει το G.O.L.D. στο φεστιβάλ La Bâtie. Εργάζεται ως συγγραφέας και δραματουργός για το χορευτικό έργο Bis N.S (as usual) του χορογράφου Ιωάννη Μανταφούνη στην Όπερα της Λυόν (2021) και το έργο A la carte στο Frankfurd Dresden Ballet Company  (2023). Το 2023/2024 κάνει την χορευτική-αναρριχητική περφόρμανς και ταινία Kiss and Fly στο Λεωνίδιο και στην Ταρίφα και ετοιμάζει το έργο Black : What a Beauty-Full Catastrophe (2025, Comédie de Genève,Γενευή).

EIΠΑΝ για το G.O.L.D

Στο φεστιβάλ του La Bâtie, η τέχνη του να πετάς, να πέφτεις και να ξαναπετάς.

Όπως όλοι γνωρίζουμε, η αποτυχία δεν είναι κάτι κακό, αλλά ένα απαραίτητο βήμα προς την πρόοδο. Ωστόσο, στην κοινωνία μας που βασίζεται στις επιδόσεις, η επιτυχία είναι το μόνο πράγμα που γιορτάζουμε. Στη Γενεύη, πριν από τη Σιόν, τη Vevey και το Παρίσι, η Άννα Λεμονάκη καταρρίπτει αυτό το κλισέ.

Le temps, Marie-Pierre Genecand, 2022

Mια σπουδή πάνω στην αποτυχία με ποίηση, χιούμορ και ευαισθησία, και μια λαμπρή ομάδα περφόρμερ – μακάρι να το δούμε και στην Αθήνα.

Γιώργος Βουδικλάρης, ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΤΩΝ ΣΥΝΤΑΚΤΩΝ, 2022

Στο «G.O.L.D η Άννα Λεμονάκη δημιουργεί μια φιλόδοξη παράσταση με αντιήρωες που θα αποδομήσουν τους μύθους γύρω από την επιτυχία και την υπόσχεσή της για ένα «ευτυχές τέλος». Χρησιμοποιεί την αίγλη ενός «φανταχτερού» συστήματος για να μιλήσει για όλα τα επίπεδα και τα ζητήματα γύρω από τον κόσμο της εργασίας και την επιτακτική ανάγκη σταδιοδρομίας.

Δεν ενδείκνυται η είσοδος σε άτομα κάτω των 14 ετών

FANTASIST

Alt text

Μπορούμε να γίνουμε οι φαντασιωτές της καθημερινότητάς μας;

Τρία σώματα αναζητούν τη Φαντασία στην καθημερινότητα καθώς κυλούν σε απροσδιόριστα μέρη και στιγμιότυπα. Προθέσεις και πράξεις θολές, αποσπάσματα κοινής λογικής και ελευθερίας, περάσματα κατανόησης και έξαρσης, διαμορφώνουν μία κινητική γλώσσα εξερεύνησης.

H παράσταση FANTASIST εμπνέεται από το καθημερινό σώμα που επιβιώνει, εφευρίσκει, χορεύει, για να οραματιστεί τη Φαντασία στο σήμερα ως μία καθημερινή πρακτική ελευθερίας· ως ένα οικουμενικό αγαθό του ανθρώπινου πεδίου δράσης, τόσο ατομικά όσο και συλλογικά, αλλοιώνοντας το δίπολο σκέψης που συχνά την περιγράφει είτε ως απειλή φαντασιοπληξίας είτε ως εξαιρετική ικανότητα που διατίθεται νοσταλγικά σε λίγους εκλεκτούς.