Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies.

Μάθετε περισσότερα. Αποδοχή.
Αντιγράφηκε η διεύθυνση email

Event Category: Χορός

CROSSING THE LIGHTbridge_EXIT

Alt text

Η διεθνούς φήμης performer και χορογράφος του Butoh, Υuko Kaseki, έρχεται στην Αθήνα μαζί με τον avant-garde συνθέτη μουσικό και performer Kriton Beyer μετά από πρόσκληση της performer και χορογράφου Βίκυς Φίλιππα και της ομάδας της Quantum Body Athens Butoh Dance Group.

Το Σάββατο 27 Απρίλη, το ΠΛΥΦΑ μεταμορφώνεται σε μία ζωντανή ηχητική, φωτιστική και κινησιολογική εγκατάσταση, αποκλειστικά εμπνευσμένη από τον ίδιο το χώρο και δονείται στους ρυθμούς του Butoh, με DIY σκοτεινά όργανα, live electronics και real time responsive lighting.

Οι τρεις καλλιτέχνες θα εξερευνήσουν τη σχέση ήχου, φωτός και κίνησης βάσει του butoh, καθώς και τα φαινόμενα (δια)συνδέσεων, μετάδοσης και μεγιστοποίησης των αισθήσεων σκοπεύοντας στην συναισθησία — χτίζοντας ζωντανά, μια γέφυρα, συνισταμένη δύναμη όλων αυτών των στοιχείων, όχι μόνο για να την περάσουν οι ίδιοι αλλα για να (προ)καλέσουν το κοινό να διασχίσει αυτή τη γέφυρα μαζί τους.

Στην performance “Crossing the LIGHTbridge”, θα χρησιμοποιηθούν χειροποίητα όργανα κατασκευασμένα από τον Kriton Beyer. Το κύριο όργανό του, το Daxophone, είναι ένα σκοτεινό ηλεκτρικό ξύλινο πειραματικό μουσικό όργανο, που αντλεί έμπνευση από πό τα αρχικά σχέδια κατασκευής του εφευρέτη του Hans Reichel, ελαφρώς προσαρμοσμένο για να ταιριάζει στην αισθητική ιδιοσυγκρασία του Κriton. Παράλληλα με το daxophone, ο Kriton ελέγχει μεγάλο αριθμό λαμπτήρων, σωλήνων φθορισμού και προβολέων σε πραγματικό χρόνο, οι οποίοι συνδέονται με μία ειδικά ανεπτυγμένη ιδιοκατασκευή, σύστημα ελέγχου του φωτός που μοιάζει με πεντάλ.

Ο Kriton Beyer είναι Ελληνογερμανός μουσικός και συνθέτης, ο οποίος -ως ερμηνευτής και αυτοσχεδιαστής- δουλεύει κυρίως με το αρμόνιο και το νταξόφωνο. Σπούδασε μουσικολογία στην Ελλάδα όπου συνεργάστηκε με διάφορα τοπικά μουσικά σχήματα καθώς και μουσικούς όπως τον Σάκη Παπαδημητρίου και τον Φλώρο Φλωρίδη. Το 2004 μετακόμισε στο Βερολίνο, όπου ασχολήθηκε έντονα με την αυτοσχεδιαστική μουσική σκηνή της πόλης.

Από τότε έχει συνεργαστεί με πολλούς μουσικούς όπως τους Phil Minton, Audrey Chen, Steve Noble, Fred Lonberg-Holm, Axel Dörner, Liz Kosack, Kresten Osgood, Tristan Honsinger, Tomomi Adachi, Richard Scott, Willi Kellers, Matthias Bauer, Antonis Anissegos, Olaf Rupp, Alexei Borisov, Els Vandeweyer, Harri Sjöström, Nicola Hein και Liz Allbee, χορευτές όπως την Yuko Kaseki και εικαστικούς καλλιτέχνες όπως την Akiko Nakayama. Ο Kriton Beyer ίδρυσε την «FRAGMENTATION ORCHESTRA», είναι μέλος του τρίο ηλεκτροακουστικής μουσικής «Uproot» και των συγκροτημάτων «Redox Reaction» και FDBK EXPT.

Στη δουλειά του με το αρμόνιο, ο Kriton Beyer χρησιμοποιεί τόσο τον φυσικό ήχο του οργάνου και τις «παραδοσιακές» τεχνικές παιξίματος καθώς και προετοιμασίες, αντικείμενα και εκτεταμένες τεχνικές παιξίματος, ενώ το παίξιμό του στο νταξόφωνο χαρακτηρίζεται από μια πολύ προσωπική μουσική και ηχητική αισθητική και αντισυμβατική τεχνική παιξίματος, που μερικές φορές υποστηρίζεται και από τη διακριτική χρήση ηλεκτρονικών. Ως αυτοσχεδιαστής μουσικός, έχει εμφανιστεί σε όλη την Ευρώπη. Οι συνθέσεις του χαρακτηρίζονται συνήθως από εννοιολογικότητα.

Ο Kriton Beyer έχει επίσης σχεδιάσει και αναθέσει το μουσικό λογισμικό CinePrompt®, το οποίο αναπτύχθηκε ειδικά για χρήση για ζωντανή μουσική παράσταση και ζωντανή ηχογράφηση σε ταινίες.

Ο Kriton Beyer επιμελείται και διαχειρίζεται επίσης τη σειρά συναυλιών και τη δισκογραφική εταιρεία “THE PROCRUSTEAN BED”, αφιερωμένη στην Πειραματική & Αυτοσχεδιαστική Μουσική.
www.kritonbeyer.com

Η Yuko Kaseki είναι σκηνοθέτιδα, χορογράφος, δασκάλα και χορεύτρια Butoh από την Ιαπωνία με έδρα στο Βερολίνο. Η καλλιτεχνική της έρευνα επικεντρώνεται στην αναζήτηση μέσων που ενώνουν το πνευματικό με το φυσικό και κάθε μέρα εκπαιδεύει την αντίληψή της για να βρίσκει σημεία τομής μεταξύ του ασυνήθιστου και του οικείου.
Website

Σπούδασε χορό Butoh και Performing Art στο HBK Braunschweig με τον Anzu Furukawa και χόρεψε στην παρέα της Dance Butter Tokio και Verwandlungsamt το 1989-2000.

Tο 1995, η Yuko Kaseki και ο Marc Ates ίδρυσαν την εταιρεία χορού cokaseki. Το cokaseki είναι ένα σύνολο για παραστατική έρευνα γύρω από τον χορό, τις εικαστικές τέχνες και την πειραματική μουσική σε ζωντανές εκδηλώσεις και αυτοσχεδιασμούς σε θέατρο, γκαλερί, χώρο συγκεκριμένου χώρου και ταινία… Από τότε διάφορα μέλη έχουν συμμετάσχει στην ομάδα σε διαφορετικούς ρόλους και αλλάζοντας δημιουργικές ευθύνες. Έχουν πραγματοποιηθεί συνεργασίες σε πολυάριθμα διεθνή έργα με ερμηνευτές όπως οι Christine Bonansea, Sherwood Chen, Megumi Eda, Shinichi Iova Koga, 4RUDE, Minako Seki, Lisa Stertz, Valentin Tszin, Teo Vlad, μουσικοί όπως οι Antonis Anissegos, Kriton Beyer, Audrey. Chen, Contagious, Kirikoo Des, Axel Dörner, Echo Ho, Emilio Gordoa, miu, Nguyễn + Transitory, Yasumune Morishige, Olaf Rupp, Tot Onyx, Sasha Pushkin, SEQUOIA, Kazuhisa Uchihashi, Xenon, και εικαστικοί καλλιτέχνες όπως ο Nikhil Chopra,
Morvarid K, Sarane Lecompte, Arata Mori, Justin Palermo, Chiharu Shiota, Peter Zach και άλλοι.

Παραστάσεις σόλο και συνόλου, συνεργασίες και αυτοσχεδιασμοί πραγματοποιούνται σε όλη την Ευρώπη, Γεωργία, Τουρκία, Ρωσία, Ιαπωνία, Ταϊβάν, Κορέα, Μαλαισία, Ταϊλάνδη, Ινδονησία, Ινδία, Μπουρκίνα Φάσο, Καναδάς, Μεξικό, Βραζιλία, Χιλή, Ουρουγουάη, Αργεντινή, Αυστραλία , και των ΗΠΑ.

Αυτά τα έργα είναι συσσωρεύσεις ποιητικών και ζωντανών εικόνων που ενσωματώνουν το πνεύμα του Butoh και η ερμηνεία της στοχεύει να αντικατοπτρίζει την ύπαρξη του ανοίκειου.

Το έντονο ενδιαφέρον της για το σπάσιμο των ορίων της σωματικής έκφρασης, οδηγεί σε συμπεριληπτικά έργα με μικτούς καλλιτέχνες όπως Theatre Thikwa (Βερολίνο), Roland Walter (Βερολίνο), Sung Kuk Kang (Σεούλ), Zan-Chen Liao (Ταϊπέι).

Η Yuko Kaseki παίζει και διοργανώνει τη σειρά αυτοσχεδιασμού «AMMO-NITE GIG» (τόμος 1-48 και συνεχίζει) με διεθνείς ερμηνευτές και μουσικούς από το 2004.

Υποψηφιότητες/Bραβεία:
– Το “Ame to Ame” κέρδισε την “Καλύτερη Ερμηνεία Συνόλου” και προτάθηκε για “Καλύτερη Χορογραφία”, – “Καλύτερη Σύνθεση”, “Καλύτερο Εικαστικό Σχέδιο”, Βραβείο Χορού Isadora Duncan 2004 στο Σαν Φρανσίσκο, ΗΠΑ.
– Η συνεργασία “c(H)ord” με την inkBoat έλαβε το “Out standing Achievement in Performance-Company”, Βραβείο χορού Isadora Duncan 2009 στο Σαν Φρανσίσκο, Η.Π.Α.
– Το “Tooboe” ήταν υποψήφιο για “Εξαιρετική Παραγωγή”, Τα Βραβεία Dora Mavor Moore 2007 στο Τορόντο του Καναδά.
– «To» Συνεργασία με Tableau Stations υποψήφιο για «no-ballet, International Dance Competition 2012», Ludwigshafen, Γερμανία.
– “Let My Fish Loose” υποψήφιο για “no-ballet, International Dance Competition 2007”, Ludwigshafen, Γερμανία
– Το “Kudan” ήταν υποψήφιο για το “Toyota Choreography Award 2004” στο Τόκιο της Ιαπωνίας.

Η Βίκυ Φίλιππα είναι χορεύτρια,χορογράφος και δασκάλα του butoh, από τις λίγες εκπροσώπους του είδους στην Ελλάδα. Από το 2008 μέχρι σήμερα ασχολείται εντατικά διδάσκει συστηματικά, σκηνοθετεί και χορογραφεί, παρουσιάζοντας έργα της στην Ελλάδα και το εξωτερικό, ενώ διοργανώνει σεμινάρια και παραστάσεις με διεθνείς καλλιτέχνες και δασκάλους του είδους με τους οποίους έχει συνάψει αρκετές σημαντικές συνεργασίες.

Έχει σπουδάσει, μεταξύ πολλών άλλων, με τους δεξιοτέχνες του είδους: Yumiko Yoshioka, Valentin Tszin, Koseki Sumako, Yuko Kaseki, Sainkho Namtchylac, Atshushi Takenouchi, Katsura Kan, Imre Thormann, Espartaco Martinez κ.α.

Το 2015 ίδρυσε την ομάδα παραστατικών τεχνών Quantum Body Ahens Butoh Dance Group, η οποία με τα χρόνια εξελίχθηκε σε μια κοινότητα butoh στην καρδιά της Αθήνας, μετρώντας πάνω από 40 μόνιμα μέλη και είναι μία από τις μαγαλύτερες butoh ομάδες παγκοσμίως. Είναι μια ανεξάρτητη ομάδα που με τις δράσεις της προσπαθεί να μεταδώσει τις ριζοσπαστικές πρακτικές και την αισθητική του butoh και να φέρει το ελληνικό κοινό σε μεγαλύτερη επαφή με το είδος, ενώ χτίζει γέφυρες συνεργασίας με ξένους καλλιτέχνες. Όραμά της είναι να συνεισφέρει στην εναλλακτική σκηνή της Αθήνας δημιουργώντας ένα νέο λεξιλόγιο, κινησιολογία, υποκριτική και ομιλία που ονομάζεται «κβαντικό σώμα». Η ομάδα υποστηρίζεται από τα μέλη της και από τους ανθρώπους που την ακολουθούν στις δράσεις της.

Τέλος, έχει σπουδάσει μαθηματικά, αποφοιτώντας από το Πανεπιστήμιο Κρήτης και στη συνέχεια συνέχισε τις σπουδές της σε μεταπτυχιακό επίπεδο στον κλάδο της Βιοπληροφορικής και είναι υποψήφια διδάκτωρ στην Ιατρική Σχολή Αθηνών.

Instagram

SIRENS

Alt text

Η νέα παράσταση χορού της Ερμίρα Γκόρο με τίτλο “Sirens” προσκαλεί τους θεατές σε ένα αισθησιακό και μυστηριακό ταξίδι στον κόσμο της επιθυμίας και της κοινωνικής της έκφρασή.

Η Χαρά Κότσαλη και ο Αντώνης Βαής μεταμορφώνονται επί σκηνής, εκφράζοντας μέσα από την κίνησή τους μια ιστορία ονείρων και ελευθερίας.

Τα δύο σώματα οικειοποιούνται και αποστρέφονται στερεοτυπικούς ρόλους των φύλων,δημιουργώντας μία ιδιότυπη γλώσσα αυτό-έκφρασης. Την πρωτότυπη μουσική σύνθεση της παράστασης υπογράφει ο Jeph Vanger.

A MAN & HIS DOUBLE

Alt text

για έναν χορευτή κι έναν μουσικό

Από την 1η Απριλίου και για 4 μοναδικές παραστάσεις επιστρέφει στο ΠΛΥΦΑ, η παράσταση «A Man and His Double», μια πρωτότυπη σύνθεση για έναν χορευτή (Αλέξανδρο Βαρδαξόγλου) κι έναν μουσικό (Γιάννη Αγγελάκη)

Είναι μια άσκηση στην παράλογη, επίμονη προσπάθεια του ανθρώπου να αντισταθεί στην αναπόφευκτη πτώση και στην βιαιότητα των δυνάμεων εξουσίας και καταστολής πάνω του.

Ένα σώμα πέφτει αδιάκοπα. Μέσα από την επανάληψη, την εμμονή και τη βία, η σκηνική δράση οδηγείται στο ακρότατο όριο της έκφρασης της, ώστε να απελευθερωθεί ο λυρισμός κι η ομορφιά του σώματος που παλεύει με δυνάμεις μεγαλύτερες του.

Ένα μικρόφωνο είναι το μοναδικό αντικείμενο που διακρίνεται μπροστά από μια άδεια κυκλική αρένα. Είναι το σημείο εκκίνησης, της ύστατης προσπάθειας του σώματος να σταθεί, αλλά και μια υπόσχεση πως εκεί βρίσκεται η διέξοδος, η λύτρωση.

Ο χορευτής και ο μουσικός μοιράζονται τους ρόλους του θύτη και του θύματος, της εξουσίας και του εξουσιαζόμενου, αυτού που συμμορφώνει κι αυτού που συμμορφώνεται.

Δεν υπάρχει καμιά διέξοδος για κανέναν από τους δύο. Το σώμα θα σηκωθεί και θα πέσει ξανά. Οι ήχοι θα σταματούν και θα αρχίζουν ξανά. Ένα ξανά που διαρκώς μας υπενθυμίζει την υπαρξιακή θέση του παραλόγου, όπως την περιέγραψε ο Camus στο Μύθο του Σίσυφου.

SHIFTING TIME

Alt text

Η ομάδα χορού Griffón παρουσιάζει την τελευταία της παραγωγή “Shifting Time”, σε χορογραφία του Γιάννη Νικολαΐδη, φέρνοντας ξανά επί σκηνής δύο καταξιωμένες χορεύτριες την Σταυρούλα Σιάμου και την Αγγελική Στελλάτου. Ένα δυνατό έργο σπάνιας ομορφιάς και ευαισθησίας για τον άνθρωπο, τον χρόνο και την φθορά, το «Shifting Time» μιλάει με ειλικρίνεια και αμεσότητα για τη σωματική αντοχή και τη δύναμη της επιμονής. Το έργο θα παρουσιαστεί στο θέατρο ΠΛΥΦΑ στον Βοτανικό για εννέα μοναδικές παραστάσεις στις 2, 3, 4, 9, 10, 11, 16, 17, 18 Φεβρουαρίου 2024, στις 21.30.

Οι δύο έμπειρες χορεύτριες Σταυρούλα Σιάμου και Αγγελική Στελλάτου μοιράζονται επί σκηνής μια συναρπαστική κοινή αφήγηση που θα μπορούσε να είναι μυθιστορηματική όσο και απολύτως αληθινή για τη στενή σχέση τους με την τέχνη του χορού. «Μερικές φορές βλέπω στον ύπνο μου πώς το σώμα μου είναι σαν δαντέλα, φτιαγμένο επιδέξια με βελονάκι, καλοδουλεμένο σεμέν, τόσο λεπτό….Και μπαίνει το φως και το διαπερνά…Και μετά μπαίνει ο χρόνια στο σώμα και το χαλάει…».

Για το “Shifting Time” ο χορευτής και χορογράφος Γιάννης Νικολαΐδης σημειώνει: «Είναι αλήθεια, τα σώματα μας είναι φθαρτά και αυτή η διαπίστωση, που είναι κοινή για οτιδήποτε ζωντανό, έρχεται σε πλήρη αντιδιαστολή με τη φύση του χορού στη Δύση, που είναι συνώνυμος της νεότητας και της σωματικής ρώμης. Οι χορευτές ζούνε βαθιά μέσα στα σώματα τους, τα κατανοούνε λειτουργικά σε τέτοιο βαθμό, που πέφτουν εύκολα στη παγίδα να μη τα βλέπουν στην πάροδο του χρόνου, ως ολότητες υπάκουες στη πραγματικότητα του. Πρόκειται για μια πλάνη λοιπόν, που όταν την αντιληφθούν, οι επιλογές διαχείρισης του αναπόφευκτου γεγονότος αποκτούν ιδιαίτερο ενδιαφέρον».

BOULEVARD HUMAINE

Alt text

Το Boulevard Humaine έχει ως σημείο εκκίνησης το έργο Okho του Γιάννη Ξενάκη, μια ανάθεση για τον εορτασμό των 200 χρόνων από τη Γαλλική Επανάσταση που γράφτηκε για μια χαρακτηριστική αφρικανική ενορχήστρωση. Χορογραφημένο για 3 γυναίκες ερμηνεύτριες, είναι μια δημιουργική εξερεύνηση της διαπολιτισμικότητας και ανταπόκριση μέσω του χορού στις θεματικές και τους ρυθμούς του Ξενάκη, ενώ παράλληλα καταπιάνεται με έννοιες του ανήκειν και με το καίριο ερώτημα του πώς μπορούμε να είμαστε διαφορετικοί μαζί.
Αντηχώντας του πολιτικούς τόνους της μουσικής, ο τίτλος Boulevard Humaine παραπέμπει στους τρόπους με τους οποίους η ανθρωπότητα και διάφορες έννοιες της σύστασής της καθίστανται εντός συγκεκριμένων ορίων. Αρκεί να θυμηθεί κανείς ότι αρχικά η λεωφόρος ήταν ένας περίπατος που έπαιρνε τη θέση μιας κατεδαφισμένης οχύρωσης, τώρα φυτεμένης με σειρές δέντρων, ‘…γεμάτα με σημάδια από τα πολλά ονόματα και τις πολλές ιστορίες που κρύβονται μέσα τους….’

Η Ζωή Δημητρίου αποφοίτησε από την Κρατική Σχολή Ορχηστικής Τέχνης, σπούδασε στην Trisha Brown (Νέα Υόρκη) και ολοκλήρωσε με διάκριση το μεταπτυχιακό της στην Πρακτική του Ευρωπαϊκού Χοροθεάτρου στο Trinity Laban Conservatoire of Music and Dance (Λονδίνο). Χορογραφεί από το 2006 και στις διακρίσεις της συγκαταλέγονται βραβεία χορογραφίας όπως τα: Robin Howard Foundation Award 2008, Bonnie Bird Choreography Fund Award 2009, Company of Angels CfC 2010, Sadler’s Wells και The Place. Έχει συμμετάσχει στο Aerowaves και έχει λάβει πολλαπλές αναθέσεις έργου (π.χ. Μπαλέτο της Εθνικής Λυρικής Σκηνής, The Place, Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών, Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου κ.ά.). Έργα της έχουν παρουσιαστεί σε σημαντικές σκηνές όπως: Fast Forward Festival 4 / Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών, ROH2, Arnolfini, BE Festival, Lilian Baylis, Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου, Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας, Operaestate Veneto Festival, Teatro alla Scala – Milano, Europe in Motion Festival, Spring Loaded / The Place κ.α. Έχει συμμετάσχει σε ευρωπαϊκά ερευνητικά προγράμματα, όπως τα Choreoroam, Big Intensive (Sadler’s Wells), Europe in Motion, και λαμβάνει υποστήριξη από το Arts Council of England. Είναι ερευνήτρια/λέκτορας στο Trinity Laban Conservatoire of Music and Dance και έχει διδάξει διεθνώς σε σημαντικούς θεσμούς όπως: ImPulsTanz Festival, Sasha Waltz Company, National Academy of Dance in Rome, Central School of Speech and Drama, Independent Dance/UK,κ.α.

Η παράσταση Boulevard Humaine πραγματοποιείται με την οικονομική υποστήριξη του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού και του Arts Council of England. Με την υποστήριξη του Dance Umbrella, του Κέντρου Μελέτης Χορού Ι&Ρ Ντάνκαν, του Hellenic Centre και του TrinityLaban.

Website
Facebook
Vimeo
Instagram

NATURA MORTA—a dance less

Alt text

Ο χορογράφος Σπύρος Κουβαράς και η ελληνογαλλική ομάδα σύγχρονου χορού, Synthesis 748 Dance Co, μετά την φιλοξενία τους απο Centre National de la Danse στο Παρίσι στο πλαίσιο δημιουργίας της νέας τους δουλειάς, επιστρέφουν στο ΠΛΥΦΑ στον Βοτανικό και υπογράφουν το έργο, NATURA MORTA (a dance less), για πέντε παραστάσεις απο 24 έως και 28 Νοεμβρίου. Τιμώντας τη μνήμη του συνθέτη Γιώργου Κουβαρά, σταθερού συνεργάτη της ομάδας, που έφυγε πρόωρα απο τη ζωή, η Synthesis 748 παρουσιάζει ένα έργο για την απώλεια και “τις χαμένες φύσεις”, μια χορογραφία που λειτουργεί ως υπόμνηση του χρόνου για το αναπόδραστο της ανθρώπινης φύσης και την τρωτότητα του υλικού κόσμου. Tο NATURA MORTA (a dance less) εισάγει έναν ενδιάμεσο χωροχρόνο στον οποίο εκτυλίσσεται ένα χορευτικό τελετουργικό που αναπτύσσεται άλλοτε ως σύγχρονο μοιρολόι και άλλοτε ως αρχαϊκό rave, ακολουθώντας μια αυξητική κλιμάκωση κινητικής έντασης. Σ’ ένα μετα-αποκαλυπτικό σκηνικό περιβάλλον, δυο χορευτές μετέωροι στον θρήνο και την έκσταση, στο οικείο και στο ανοίκειο, στο τραύμα και την ίαση, σαν σύγχρονοι σαμάνοι, αποτίουν ένα ύστατο χαίρε επιζητώντας μια στιγμή έκλειψης για πιθανούς άλλους κόσμους.

SYNTHESIS 748 DANCE CO.

H Synthesis 748 Dance Co. ιδρύθηκε το 2010 στο Παρίσι από τον χορογράφο, χορευτή, Σπύρο Κουβαρά, έχοντας την υποστήριξη του Γαλλικού Εθνικού Κέντρου Χορού. Έκτοτε, έχει αναπτύξει διεθνή πορεία και έργα της και site specific projects έχουν παρουσιαστεί σε θέατρα, γκαλερί, μουσεία, αρχαιολογικούς χώρους και φεστιβάλ σύγχρονου χορού σε ευρωπαϊκές χώρες και πρόσφατα στο CICA Museum στη Νότια Κορέα. Απο το 2017, βάση και έδρα του Σπύρου Κουβαρά αποτελεί η Αθήνα και η Synthesis 748 Dance Co. επιχορηγείται από το Υπουργείο Πολιτισμού και το Ίδρυμα Ιωάννου Φ. Κωστοπούλου. Τα έργα της ομάδας προσεγγίζουν ουτοπικούς κόσμους που ατενίζουν το μέλλον χρησιμοποιώντας παράλληλα τον μύθο ως εργαλείο για τη δημιουργία σύγχρονων χορογραφικών rituals. Εστιάζοντας γύρω απο την σχέση σώματος, ήχου και εικόνας, το κινητικό λεξιλόγιο επικεντρώνεται στην ανάπτυξη μιας χορευτικής γλώσσας η οποία αποκλίνει απο τις αναγνωρίσιμες φόρμες του σύγχρονου χορού με τις σκηνικές εγκαταστάσεις των έργων, που συχνά αποτελούν και το σημείο αφετηρίας της όλης σύνθεσης, να χαρακτηρίζονται από την δημιουργία άχρονων και άτοπων χώρων.

Το έργο επιχορηγείται απο το Υπουργείο Πολιτισμού για το 2021-2023 και δημιουργήθηκε με την υποστήριξη του CND – Γαλλικού Εθνικού Κέντρου Χορού στο Παρίσι και του Centre Culturel Hellénique.

SPYROS KOUVARAS WEBSITE

FACEBOOK
SPYROS KOYVARAS
SYNTHESIS 748 DANCE CO

INSTAGRAM
SPYROS KOYVARAS
SYNTHESIS 748 DANCE CO

AMAZING

Alt text

Ποια είναι η ωραιότερη ιστορία του κόσμου;
Άραγε υπάρχει;

Έξι επιπλέον παραστάσεις έως τις 14 Δεκεμβρίου 2023

Λόγω του αυξημένου ενδιαφέροντος του κοινού για την παράσταση “Amazing” της Ιωάννας Πορτόλου και της ομάδας χορού Griffon, προστίθενται έξι επιπλέον παραστάσεις στις 29, 30 Νοεμβρίου και 6, 7, 13, 14 Δεκεμβρίου 2023 στο θέατρο ΠΛΥΦΑ (κάθε Τετάρτη και Πέμπτη, στις 21.30). Εισιτήρια προπωλούνται αποκλειστικά μέσω της Ticket Services στο ticketservices.gr

Η ομάδα χορού Griffón και η χορογράφος Ιωάννα Πορτόλου επιστρέφουν με την εκρηκτική παράσταση“Amazing”, ένα ρηξικέλευθο και άκρως επίκαιρο έργο για το υπέροχο αλλά και το αυτοκαταστροφικό της ανθρώπινης φύσης, το οποίο θα παρουσιαστεί στο Θέατρο ΠΛΥΦΑ για εννέα μοναδικές παραστάσεις στις 8, 9 10, 15, 16, 17, 22, 23 και 24 Νοεμβρίου 2023, στις 21.30. Η επιτυχημένη παράσταση παρουσιάστηκε για πρώτη φορά στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου το 2022, δημιουργώντας αίσθηση.

Με αφετηρία το περίφημο παραμύθι «Χάνσελ και Γκρέτελ» των αδελφών Γκριμ, η ομάδα χορού Griffón και η Ιωάννα Πορτόλου δημιουργoύν ένα ανατρεπτικό έργο, σχολιάζοντας με οργιαστικό τρόπο τις αντιθέσεις του ανθρώπινου είδους, που, όσο κι αν εξελίσσεται, παραμένει βίαιο και αδηφάγο. Στο “Amazing”, o σκοτεινός κόσμος που κρύβει το δάσος του παιδικού παραμυθιού γίνεται η σπονδυλική στήλη της απίθανης ανθρώπινης ιστορίας, με τους θεατές να μεταφέρονται σ’ ένα ατμοσφαιρικό, απόκοσμο καμπαρέ, όπου η αδρεναλίνη των χορευτών μετατρέπεται σε απτή οσμή.

«Είμαστε ικανοί για τα σπουδαιότερα και τα χειρότερα. Αλληλοεξοντωνόμαστε ανελέητα, εξερευνούμε με αμείωτο ενδιαφέρον τον κόσμο μας και αυτούς πέρα από τον δικό μας, γράφουμε και δημιουργούμε αριστουργήματα, αναλύουμε, αναζητούμε, επινοούμε, καταστρέφουμε, αγαπάμε και μισούμε με πάθος», σημειώνει η Ιωάννα Πορτόλου.

Μέσα από ένα ντελίριο αδρεναλίνης, έντονων εικόνων, αφηγήσεων και καταιγιστικής μουσικής, η παράσταση “Amazing” μας κάνει να αναρωτιόμαστε, πώς μπορούμε να είμαστε ταυτόχρονα ανθρωποφάγοι και δημιουργοί.

*Στην παράσταση εμφανίζονται γυμνά σώματα

ΕΝΑΣ ΑΛΛΟΣ ΤΟΠΟΣ (ALZHEIMAT)

Alt text

Η ομάδα ΛΟΥΝΑ ΠΑΡΚ επιστρέφει στην Αθήνα με την περφόρμανς «Ένας Άλλος Τόπος» (ALZHEIMAT) στις 04 & 05 Νοεμβρίου 2023 στο ΠΛΥΦΑ. Ελεύθερη είσοδος με προκράτηση θέσης!

Η ομάδα ΛΟΥΝΑ ΠΑΡΚ παρουσιάζει το χορευτικό έργο «Ένας Άλλος Τόπος» (ALZHEIMAT). Το έργο εστιάζει στις μικρές, αλλά αισθητές αλλαγές, στις κρίσιμες στιγμές και στις ανάγκες αντιμετώπισης που επιτάσσει ηαπώλεια της ταυτότητας – τόσο από τους ίδιους τους πάσχοντες, όσο και από το κοινωνικό τους περιβάλλον.

Με το έργο «Ένας Άλλος Τόπος» (ALZHEIMAT), η ομάδα αποπειράται να στρέψει την προσοχή σε έναθέμαυψηλής κοινωνικής και πολιτικής σημασίας. Ωστόσο, το έργο δεν αποβλέπει σε μία καταγγελία για τις ελλείψειςτου συστήματος, ούτε αποτελεί έναν ύμνο, μία επίκληση στο συναίσθημα για την χαμένη μνήμη ενός αγαπημένου. Πρόκειται για ένα ταξίδι ανακάλυψης, μέσα από το οποίο ο θεατής μπορεί για λίγο να μοιραστεί τον κόσμοεκείνωνπου περιπλανώνται στη λήθη. Εκείνων που περιπλανώνται σε έναν άλλο τόπο. Είναι μια ιστορία με όμορφεςκαι λυπηρές στιγμές, που μας οδηγεί σε αφυπνισμένα παρελθόντα, ενώ ξαναζωντανεύει για λίγα λεπτά τα αδρανήμας μέλλοντα.

Το έργο «Ένας Άλλος Τόπος» (ALZHEIMAT) αμφισβητεί μια κοινωνία προσκολλημένη στην φαντασίωσηενόςκαλύτερου αύριο και μάς υπενθυμίζει ότι στην πραγματικότητα έχουμε μόνο το ΤΩΡΑ. Μας δείχνει πόσο εύθραυστοι, ευάλωτοι, αλληλένδετοι και εξαρτημένοι ο ένας από τον άλλον είμαστε ως άνθρωποι και ως κοινωνικάόντα. Μας υπενθυμίζει ότι η ασθένεια αυτή μας αναγκάζει να μάθουμε να ζούμε στο παρόν. Η παράστασηστοχεύει να δώσει την απαραίτητη προσοχή σε όλους όσοι αφοσιώνονται καθημερινά στην δύσκολη αντιμετώπισητης ασθένειας. Επιδιώκει να εκκινήσει έναν ανοιχτό διάλογο, που θα επιτρέψει την αναγνώριση και την έκφρασητου πόνου, της εξάντλησης, της θλίψης.

Η παράσταση είναι το αποτέλεσμα μιας ανοιχτής διαδικασίας, όπου ο συγγραφέας Kai Pichmann, ο σκηνοθέτης Ron Rosenberg και οι χορογράφοι Νίκος Κάλυβας και Κοσμάς Κοσμόπουλος, μαζί με έξι νέους ερμηνευτέςκαι μία ερμηνεύτρια άνω των 65 ετών, εξέτασαν την χαρακτηριστική συνύπαρξη της μνήμης και της λήθης, της αντίστασης, της ελπίδας, της παραίτησης και της αποδοχής, εννοιών στενά συνδεδεμένων με την ασθένεια. Οι μαρτυρίες από τις βιωμένες εμπειρίες των συγγενών, των φροντιστών και των επαγγελματιών ιατρών διαδραμάτισαν σημαντικό ρόλο στην δημιουργία του έργου.

Στην Ελλάδα, 197.000 άνθρωποι πάσχουν από άνοια, κυρίως από την εκφυλιστική μορφή της νόσου Αλτσχάιμερ. Έως το 2050, αναμένεται ότι ο αριθμός των νοσούντων θα έχει φτάσει στους 354.000. Προς το παρόν, δεν φαίνεται δυνατή η θεραπεία ούτε και η πλήρως επιτυχημένη αντιμετώπιση των συμπτωμάτων. Ακόμα και ελπιδοφόρες ειδήσεις για νέες θεραπείες, αντιπαραβάλλονται με το εξαιρετικά μεγάλο κόστος τους. Οι δυσκολίεςπου αντιμετωπίζουν οι ασθενείς πολλαπλασιάζεται από αυτές των συγγενών τους, ενώ η επαγγελματική βοήθειαγίνεται όλο και πιο δύσκολο να βρεθεί και να χρηματοδοτηθεί από τους ενδιαφερόμενους, μέσα σε μία παρατεταμένη περίοδο οικονομικής και υγειονομικής κρίσης και ένα σύστημα υγείας που παραμένει υποστελεχωμένο και υποχρηματοδοτούμενο.

Παραγωγή και υποστήριξη
Το ALZHEIMAT είναι μια συμπαραγωγή του LUNA PARK, του Κοσμά Κοσμόπουλου και του Kai Pichmann, χρηματοδοτούμενη από το Ίδρυμα Παραστατικών Τεχνών της Γερμανίας με πόρους από την Επίτροπο Πολιτισμού και Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης της Ομοσπονδιακής Γερμανικής Κυβέρνησης, στο πλαίσιο τουNEUSTART KULTUR. Το ALZHEIMAT υλοποιήθηκε σε συνεργασία με την Initiative LUNA PARK e.V. και το Δημοτικό Σχολείο Gesundbrunnen-Grundschule στα πλαίσια της δράσης “tanz(t)räume“ (όνειρα χορού/χώρων) χρηματοδοτούμενη από το πρόγραμμα TANZPAKT Stadt-Land-Bund. Οι παρουσιάσεις του έργου στην Αθήναπραγματοποιούνται στα πλαίσια του προγράμματος ανταλλαγής “How to dance in times of crisis?” σε συνεργασίαμε την αστική μη κερδοσκοπική εταιρεία ΛΟΥΝΑ ΠΑΡΚ ΕΡΓΑ με την υποστήριξη του Ελληνογερμανικού Ιδρύματος Νεολαίας

ΛΟΥΝΑ ΠΑΡΚ ΕΡΓΑ
Η αστική μη κερδοσκοπική εταιρεία πολιτιστικών δράσεων ΛΟΥΝΑ ΠΑΡΚ ΕΡΓΑ ιδρύθηκε στην Αθήνα το2002, από τον Κοσμά Κοσμόπουλο, χορογράφο, εκπαιδευτικό, ερμηνευτή και επιμελητή έργων σύγχρονης τέχνης. Ηομάδα του ΛΟΥΝΑ ΠΑΡΚ αποτελείται από μία ομάδα καλλιτεχνών που ανήκουν σε διαφορετικές εθνικότητες, καθώς και από ανθρώπους που εργάζονται στον ευρύτερο κοινωνικό και εκπαιδευτικό τομέα. Βασικός σκοπόςτηςομάδας είναι ο σχεδιασμός, η παραγωγή, η διοργάνωση και η παρουσίαση έργων σύγχρονου χορού και ταυτόχρονα εκπαιδευτικών προγραμμάτων μέσα από τα οποία προωθείται η καλλιτεχνική έρευνα στη χορογραφική διαδικασία και πρακτική, σε συνεργασία με άλλους καλλιτεχνικούς οργανισμούς, κυρίως απότηΓερμανία. Η ΛΟΥΝΑ ΠΑΡΚ ΕΡΓΑ διευθύνεται από τα ιδρυτικά της μέλη: την εικαστικό Δρ. Γεωργία (Μάγγυ)Τουλιάτου, τον Κοσμά Κοσμόπουλο και τον συνθέτη σύγχρονης ηλεκτρονικής μουσικής ΑντώνιοΠαλάσκα. Το 2003, ο Κοσμάς Κοσμόπουλος ίδρυσε τον κοινωφελή οργανισμό Initiative LUNA PARK e.V., ο οποίος λειτουργεί ως ανεξάρτητος οργανισμός από το 2019, με έδρα το Δημοτικό σχολείο Gesundbrunnen, στην περιοχήWedding του Βερολίνου. Από τις αρχές οι δύο οργανισμοί συνεργάζονται στενά σε πολλά από κοινού σχεδιαζόμενα ή και συγχρηματοδοτούμενα projects. Από το 2016, η ΛΟΥΝΑ ΠΑΡΚ ΕΡΓΑ και ο οργανισμός Initiative LUNA PARK e.V. διοργανώνουν μία σειρά από εντατικά εργαστήρια, με τον τίτλο “How to dance in times of crisis?”, που πραγματοποιούνται στην Αθήνα και το Βερολίνο. Στα εργαστήρια συμμετέχουν είκοσι περίπου νέοι καλλιτέχνες από την Ελλάδα και τη Γερμανία, απόφοιτοι ή σπουδαστές παραστατικών τεχνών, χορού και θεάτρου ειδικότερα. Ανάμεσα στους επιμέρους στόχους των
εργαστηρίων είναι η διερεύνηση σύγχρονων μεθόδων σύνθεσης με καθοδήγηση από μέλη της ομάδας και προσκεκλημένους χορογράφους και θεωρητικούς του χορού. Μέσα από τα βιωματικά σεμινάρια τεχνικής
σύγχρονου χορού και αυτοσχεδιασμού, τις διαλέξεις και τις συζητήσεις μεταξύ των συμμετεχόντων ενθαρρύνεται ηανταλλαγή ιδεών για το εννοιολογικό περιεχόμενο του χορού στη σημερινή κοινωνική πραγματικότητα. Οι ατομικέςή και συλλογικές δημιουργίες των νέων καλλιτεχνών έχουν παρουσιαστεί είτε σε θεατρικές σκηνές ή σε εναλλακτικούς σκηνικούς χώρους στην Αθήνα και το Βερολίνο. Τα προγράμματα πολιτιστικής ανταλλαγής επιχορηγηγούνται από το Ελληνογερμανικό Ίδρυμα Νεολαίας για την κάλυψη αεροπορικών εισιτηρίων, διαμονήςκαι παραγωγής. *Για περισσότερες πληροφορίες σχετικά με τις δράσεις της ομάδας ΛΟΥΝΑ ΠΑΡΚ μπορείτε να επισκεφθείτε τιςιστοσελίδες:

*Για περισσότερες πληροφορίες σχετικά με τις δράσεις της ομάδας ΛΟΥΝΑ ΠΑΡΚ μπορείτε να επισκεφθείτε τις
ιστοσελίδες:

LUNA PARK Website
Luna Park Athens-Berlin Facebook
LUNA PARK Facebook
Instagram
Vimeo

LUNAPARK.WORKS 04

Alt text

Η ομάδα ΛΟΥΝΑ ΠΑΡΚ παρουσιάζει, στις 02 & 03 Νοεμβρίου 2023 στο ΠΛΥΦΑ, την σειρά παραστάσεων LUNAPARK.works 04, που αποτελείται από σόλο και ομαδικά χορευτικά κομμάτια, όπως αυτά δημιουργήθηκαν στο πλαίσιο της 7ης Διεθνούς Συνάντησης για Νέους Χορευτές στην Αθήνα. Ελεύθερη είσοδος με προκράτηση θέσης Η 7η Διεθνής Συνάντηση για Νέους Χορευτές How to dance in times of crisis? πραγματοποείται στην Αθήνα από τις 21 Οκτωβρίου έως τις 6 Νοεμβρίου 2023 και περιλαμβάνει διαλέξεις, σεμινάρια, συζητήσεις και πρακτικά χορογραφικά εργαστήρια. Κατά την διάρκεια της, οι συμμετέχοντες συνεργάζονται για την δημιουργία δικών τους, μικρής διάρκειας περφόρμανς, μερικές εκ των οποίων αποτελούν έργα σε εξέλιξη, και οι οποίες θα παρουσιαστούν στο κοινό στο ΠΛΥΦΑ στις 2 και 3 Νοεμβρίου 2023. Μερικά από τα έργα που θα φιλοξενηθούν στον βιομηχανικό χώρο του ΠΛΥΦΑ είναι τα εξής:

• Unbound (σόλο, έργο σε εξέλιξη, χορογραφία/ περφόρμανς: Αγγελική Αναργύρου, πρωτότυπη μουσική:Αντώνιος Παλάσκας – 40 λεπτά)
Το έργο είναι μια στοχαστική περιπλάνηση στο παρόν και το παρελθόν. Μια συνειρμική επιστροφή σε φευγαλέα μνημονικά ίχνη των εμπειριών που διαμορφώνουν την ανθρώπινη υπόσταση. Το έργο αποτελεί μια ανοιχτή διαδικασία αυτοαφήγησης που αναζητά απαντήσεις στα ερωτήματα: ”Είναι αυτό ένα σώμα που προσαρμόζεται στο εξωτερικό του περιβάλλον; Είναι ένα σώμα που κατακλύζεται από συναισθήματα, που αγγίζει και αγγίζεται, που βλέπει και βλέπεται;”

• Mellem (ομαδικό έργο, έργο σε εξέλιξη, χορογραφία/ περφόρμανς: Ευαγγελία Δαμιανού, Μιχαήλ ΛογοθέτηςΑλαφραγκής, Εβίτα Μάνου, Εύη Συμεωνίδου, μουσική: Μάνος Ναζλής – 20 λεπτά)
Mellem σημαίνει ανάμεσα. Ανάμεσα σε δύο σημεία, σε δύο πόλους οι οποίοι επαναπροσδιορίζουν συνεχώς την σχέση του ανθρώπου με τον εαυτό του και τη σχέση του με τους άλλους. Το προσωπικό γίνεται συλλογικό -και το αντίστροφο- με τα σώματα να μπαίνουν σε δυναμική αλληλεπίδραση, σε διαρκείς παλινδρομήσεις και εν τέλει, συνηχούν σε ένα κοινό ερώτημα: “Πώς βιώνουμε τη μετάβαση, την αβεβαιότητα, το ανάμεσα;”

• Kῆδος (lamentation) (ομαδικό έργο, έργο σε εξέλιξη, concept και χορογραφία: Άννα-Μαρία Καρούνου, Παναγιώτα Μπαφούνη, Άντζυ Σαριγεωργίου, Ανθή Στασινού, ερμηνεία: Άννα – Μαρία Καρούνου, Παναγιώτα Μπαφούνη, Ανθή Στασινού – 20 λεπτά)
Το έργο αποτελεί μια προσπάθεια προσεγγισης του κήδους. Mιας έννοιας με πολύπλευρες εκφάνσεις, συνδεδεμένης με την ιδέα της φροντίδας, του πένθους, των ανοιχτών λογαριασμών, της ωρίμανσης και του περάσματος από την μια εποχή σε μια άλλη. Το LUNAPARK.works 04 διευθύνεται από τους χορογράφους και εκπαιδευτικούς Κοσμά Κοσμόπουλο (Βερολίνο), Νίκο Καλύβα (Αθήνα), και Δρ. Μαρία Τσουβαλά (Αθήνα). Το έργο λαμβάνει χώρα στο πλαίσιο του προγράμματος How to dance in times of crisis? και χρηματοδοτείται από το Γερμανο-Ελληνικό Γραφείο Νεολαίας (DGJW) και στο πλαίσιο του προγράμματος ERASMUS+ “Stronger Together”. Από το 2023, το How to dance in times of crisis? συνδιοργανώνεται και υποστηρίζεται επίσης από την αναγνωρισμένη επαγγελματική σχολή χορού ΑΚΤΙΝΑ, στην Αθήνα.

Το πρόγραμμα συναντήσεων νέων χορευτών How to dance in times of crisis? διοργανώνεται από την Initiative LUNA PARK e.V. σε συνεργασία με την ΛΟΥΝΑ ΠΑΡΚ ΕΡΓΑ από το 2016 με ετήσιες συναντήσεις στο Βερολίνο και την Αθήνα. Πώς αλλάζει η κατανόησή μας για την τέχνη σε καιρούς σοβαρών κοινωνικών αναταραχών, σε καιρούς τοπικών και παγκόσμιων κρίσεων; Πώς αλλάζει η καλλιτεχνική μας έκφραση; Χορεύουμε διαφορετικά σε καιρούς κρίσης; Μπορεί ο χορός να κινήσει κάτι – ακόμη και έξω από το θέατρο; Αυτά είναι μερικά από τα ερωτήματα που αναζητούν οι νέοι χορευτές που συμμετέχουν σε διαλέξεις, σεμινάρια και συζητήσεις, προσεγγίζοντας με χοροθεωρητικές και φιλοσοφικές προσεγγίσεις την έννοια και αξιολόγηση του σύγχρονου χορού και των παραστατικών τεχνών. Οι συμμετέχοντες υποστηρίζονται και καθοδηγούνται από έμπειρους χορογράφους και καλλιτέχνες του χορού, οι οποίοι διεξάγουν πρακτικά εργαστήρια σχετικά με την χορογραφία και τον αυτοσχεδιασμό, καθώς επίσης πραγματοποιούν και κοινές πρόβες χορού, στις οποίες οι νέοι καλλιτέχνες έχουν την ευκαιρία να επικεντρωθούν στην δημιουργία δικών τους έργων, τα οποία θα παρουσιαστούν ως μέρος του LUNAPARK.works 04.

ΛΟΥΝΑ ΠΑΡΚ ΕΡΓΑ
Η αστική μη κερδοσκοπική εταιρεία πολιτιστικών δράσεων ΛΟΥΝΑ ΠΑΡΚ ΕΡΓΑ ιδρύθηκε στην Αθήνα το 2002, από τον Κοσμά Κοσμόπουλο, χορογράφο, εκπαιδευτικό, ερμηνευτή και επιμελητή έργων σύγχρονης τέχνης. Η ομάδα του ΛΟΥΝΑ ΠΑΡΚ αποτελείται από μία ομάδα καλλιτεχνών που ανήκουν σε διαφορετικές εθνικότητες, καθώς και από ανθρώπους που εργάζονται στον ευρύτερο κοινωνικό και εκπαιδευτικό τομέα. Βασικός σκοπός της ομάδας είναι ο σχεδιασμός, η παραγωγή, η διοργάνωση και η παρουσίαση έργων σύγχρονου χορού και ταυτόχρονα εκπαιδευτικών προγραμμάτων μέσα από τα οποία προωθείται η καλλιτεχνική έρευνα στη χορογραφική διαδικασία και πρακτική, σε συνεργασία με άλλους καλλιτεχνικούς οργανισμούς, κυρίως από τη Γερμανία. Η ΛΟΥΝΑ ΠΑΡΚ ΕΡΓΑ διευθύνεται από τα ιδρυτικά της μέλη: την εικαστικό Δρ. Γεωργία (Μάγγυ) Τουλιάτου, τον Κοσμά Κοσμόπουλο και τον συνθέτη σύγχρονης ηλεκτρονικής μουσικής Αντώνιο Παλάσκα. Το 2003, ο Κοσμάς Κοσμόπουλος ίδρυσε τον κοινωφελή
οργανισμό Initiative LUNA PARK e.V., ο οποίος λειτουργεί ως ανεξάρτητος οργανισμός από το 2019, με έδρα το Δημοτικό σχολείο Gesundbrunnen, στην περιοχή Wedding του Βερολίνου. Από τις αρχές οι δύο οργανισμοί συνεργάζονται στενά σε πολλά από κοινού σχεδιαζόμενα ή και συγχρηματοδοτούμενα projects.

*Για περισσότερες πληροφορίες σχετικά με τις δράσεις της ομάδας ΛΟΥΝΑ ΠΑΡΚ μπορείτε να επισκεφθείτε τις
ιστοσελίδες:

LUNA PARK Website
Luna Park Athens-Berlin Facebook
LUNA PARK Facebook
Instagram
Vimeo

I’M TOO SAD TO

Alt text

Το “I’m too sad to” είναι ένα ένα πολυαισθητηριακό, νυχτερινό τοπίο αντίστασης φτιαγμένο από σάρκα, κόκαλα, ήχους, φωνές, μυρωδιές και αντικείμενα. Τρεις χορεύτριες και μία μουσικός αναζητούν τρόπους αντίστασης στην κινητική αδράνεια της θλίψης ανοίγοντας ένα πεδίο δράσεων που αγκαλιάζει την πτώση, την αποτυχία και το σκοτάδι και γιορτάζει την ατέλεια, την αδυναμία και την ευαλωτότητα. Σε ένα παιχνίδι προσανατολισμών, επιλέγουν την ενεργοποίηση των αισθήσεων ως πύλη περάσματος στον κόσμο και το Άλλο. Εκεί που το σώμα βλέπει το δέρμα του όχι ως όριο, αλλά ως μια επιφάνεια που απλώνει, ως ένα συνδετικό ιστό που το συνδέει με το σύμπαν. Απορρίπτοντας τη σκέψη ότι το ανθρώπινο σώμα είναι αυτοτελής, κλειστή οντότητα, καλωσορίζεται ένα σώμα υπό διαπραγμάτευση, κινούμενο από ερωτήσεις. Όπως είπε και η Deborah Hay: “My body in question is the dance.”.
Όσο παράδοξο κι αν ακούγεται, το “I’m too sad to” είναι μια υπόσχεση του φωτός για μια νέα εκκίνηση του κόσμου, για ένα άλμα προς την αδυνατότητα.

Η παράσταση πραγματοποιείται υπό την αιγίδα και με την οικονομική υποστήριξη του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού.

Άρια Μπουμπάκη (χορογράφος)
Η Άρια Μπουμπάκη είναι dance artist που ζει και εργάζεται στην Αθήνα.
Σπούδασε χορό στην Κρατική Σχολή Ορχηστικής Τέχνης και συνέχισε την εκπαίδευσή της στο μεταπτυχιακό χορογραφικό ερευνητικό πρόγραμμα Ex.e.r.ce στο Ici-Ccn (Χορογραφικό κέντρο του Μονπελιέ, Γαλλία), ως υπότροφος του Ιδρύματος Ωνάση.

Τα έργα της χαρακτηρίζονται από τη δημιουργική τους διαδικασία και την έννοια της κοινότητας στην τέχνη. Εξερευνώντας χορευτικά σώματα σε διαφορετικές πραγματικότητες, δημιουργεί έργα διαφορετικών δομών και τόπων (σκηνικά έργα, εγκαταστάσεις, site-specific πρότζεκτ, community project, κείμενα, βίντεο κ.ά.). Γοητευμένη από τον ήχο, τη γλώσσα, τα αντικείμενα και την αρχιτεκτονική, συνεργάζεται με καλλιτέχνες που ασχολούνται με την εικαστική τέχνη, τη μουσική και το χορό. Γοητευμένη από το σώμα και την κινητική ταυτότητα, προσκαλεί συχνά μη επαγγελματίες χορευτές να διερευνήσουν /επαναπροσδιορίσουν τα χορευτικά, σκηνικά σώματα και την ανάγκη σωματικού-κινητικού ρεαλισμού στα χορευτικά έργα. Επιθυμεί να δουλεύει με συλλογικότητες, να υποκύπτει στην κινητική απόλαυση και να αφυπνεί τη συνείδηση, ενώ προτείνει την τρυφερότητα ως μέσο επανάστασης!

Παράλληλη της δημιουργικής της διαδικασίας βρίσκεται η διδασκαλία με τη μορφή τακτικών εργαστηρίων τεχνικής σύγχρονου χορού, αυτοσχεδιασμού και χορογραφίας σε εκπαιδευτικά ιδρύματα, στούντιο χορού και φεστιβάλ. Έχει συνεργαστεί με το Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου, την Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση, το Kέντρο Pompidou, το Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος και το Γαλλικό Ινστιτούτο Αθηνών. Τα τελευταία της projects εχουν χρηματοδοτηθεί από το Υπουργείο Πολιτισμού και Αθλητισμού. Το 2020 ήταν danceweb υπότροφος του διεθνούς φεστιβάλ IMPULSTANZ -Vienna (με την υποστήριξη του Ιδρύματος Ωνάση), καθώς και μία εκ των καλλιτεχνών στους οποίους απονεμήθηκε το βραβείο ARTWORKS του Προγράμματος Υποστήριξης Καλλιτεχνών Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος (ΙΣΝ).