Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies.

Μάθετε περισσότερα. Αποδοχή.
Αντιγράφηκε η διεύθυνση email

Event Category: Χορός

ΚΟΚΚΙΝΟ

Alt text

Τρία κεφάλαια από την ζωή μιας γυναίκας

Το ΚΟΚΚΙΝΟ της Χριστίνας Κυριαζίδη είναι μια σπονδυλωτή σκηνική σύνθεση που αφορά την σχέση μιας γυναίκας με τον έρωτα, την μητρότητα και τον χρόνο. Τρία αναπόφευκτα κεφάλαια στην ζωή μιας γυναίκας που η ηθοποιός προσεγγίζει με την βοήθεια της ποίησης, της κίνησης και της μουσικής.

Σε ένα αφαιρετικό σκηνικό, με ένα ακορντεόν, μια καρέκλα και ένα σακάκι, και με μοναδικό συνεργό της τον ποιητικό λόγο, το σώμα και την φωνής της, η Χριστίνα Κυριαζίδη επιθυμεί μια ωδή στην γυναικεία φύση.

Η χοροθεατρική αυτή τριλογία αποτελείται από 3 solo performances:

Οδός Θ.
Μια σκηνική δραματοποίηση της ομώνυμης ποιητικής συλλογής της Χ.Κυριαζίδη. (Εκδ. Πυξίδα), που περιστρέφεται γύρω από το μοτίβο του έρωτα.

Νάνι μάνα να να να, ένα νανούρισμα για μάνες και κόρες
Μια σκηνική σύνθεση, όπου η Χριστίνα Κυριαζίδη μιλά για την πολύπλοκη και πολύτιμη σχέση μάνας και κόρης, με αφετηρία την ομώνυμη σύνθεση ποιημάτων της, και νανουρίσματα από διάφορες γωνιές του κόσμου.

Μια συνομιλία με τον χρόνο
Mια χορογραφία βασισμένη στην πρωτότυπη μουσική σύνθεση [ΤΙΜΕ] του Ισλανδού συνθέτη Smári Gudmundsson, που επιθυμεί να υμνήσει τον κύκλο της ζωής μέσα από το γυναικείο σώμα.

SCAPE

Alt text

SCAPE [τοπίο] μία παράσταση χορού που επιδιώκει να καδράρει τον καμβά του άγνωστου χώρου όπου ανθρώπινα όντα και δράσεις εμφανίζονται και λειτουργούν υπό το καθεστώς του άχρονου. Το πέρασμα στην ύλη, η μετεξέλιξη, η συνάντηση, η εκτύλιξη, η αναζήτηση της βραδύτητας και η πορεία ως κύρια σκηνική δράση αποτελούν βασικά υλικά του έργου, που προσκαλεί το κοινό σε ένα βλεμματικό ταξίδι κινητικών υποθέσεων, προτάσεων και ανατροπών.

ΕΛΕΥΘΕΡΟΙ

Alt text

“παρά τό ἐλεύθειν ὅπου ἐρᾶ τίς”, δηλαδή “να πηγαίνει κάποιος εκεί όπου αγαπάει/επιθυμεί”

H παράσταση είναι μια ελεύθερη ανάγνωση του φαινομένου του σύγχρονου χορού. Μέσα από την ίδια την πράξη του χορού, η ομάδα φέρνει στη σκηνή τη διαρκώς «μετακινούμενη» εμπειρία της κίνησης. Σε αυτή τη διαδικασία, οι χορευτές αλλάζουμε, βιώνουμε ένα υπαρξιακό άνοιγμα, μια «αιώρηση εαυτού», ενώ μαζί μας «μετακινούνται» και οι αξίες μας. Πηγαίνουμε εκεί όπου η σταθερότητα δεν είναι απαραίτητα πιο σπουδαία από την αβεβαιότητα, η δύναμη από την ευθραστότητα, τα αντικείμενα από τις σχέσεις. Αναζητώντας το απρόοπτο και μέσα από την ελευθερία των επιλογών, παραμένουμε περιπετειώδεις, ζωντανοί, ευάλωτοι και δυναμικοί. Αυτή η πορεία είναι δύσκολη και συχνά μας φέρνει σε αμηχανία. Είναι όμως και αυτή που μας δείχνει δρόμους για κάτι νέο και αναζωογονητικό, μας ανοίγει χαραμάδες έκπληξης και μας χαρίζει στιγμές γεμάτες νόημα. Μέσα σε αυτή τη συνθήκη συνδεόμαστε εντέλει με την ουσία της τέχνης.

Σημείωμα της χορογράφου

Η παράσταση είναι το αποτέλεσμα πεντάμηνου εκπαιδευτικού και ερευνητικού εργαστηρίου με στόχο την εκπαίδευση χορευτών πάνω στις σωματοποιημένες τεχνικές, προκειμένου να κατανοήσουν τη σπουδαιότητα της σωματοποίησης στην ίδια την πράξη του χορού. Με έμφαση στο Contact Improvisation και το Axis Syllabus, το εργαστήριο πραγματοποιήθηκε για δεύτερη συνεχή χρονιά εκπληρώνοντας ένα προσωπικό μου όραμα.

Έχοντας βιώσει καταπληκτικές στιγμές σύνδεσης και παρουσίας κατά τη διάρκεια του εργαστηρίου νιώσαμε πως θέλαμε να μοιραστούμε μέρη και στιγμιότυπα των εμπειριών αυτών και να δημιουργήσουμε μια παράσταση-γιορτή, μια εφ’ όλης της ύλης ματιά πάνω στη παραστατικότητα των πρακτικών αυτών. Μέσα από την καθοδήγηση του Τίμου Ζέχα και τη δική μου και την ενεργή συμμετοχή αυτών των πάντα διαθέσιμων και γεμάτων ενθουσιασμό χορευτών βιώσαμε τα βασικά συστατικά της κίνησης και βρήκαμε τρόπους να κινηθούμε λειτουργικά, απλά, ήσυχα, και, κυρίως, μαζί.

Παρατηρώντας ειδικότερα την πορεία του Contact Improvisation στην Ελλάδα, διαπιστώνει κανείς ότι ως πρακτική είναι συνδεδεμένη με ανθρώπους και περιστάσεις που την κράτησαν ζωντανή στη χώρα μας από τα τέλη της δεκαετίας του 1980 έως σήμερα. Επίσης, μπορεί κανείς να δει ότι με τους τρόπους που εφαρμόστηκε είναι συγχρονισμένη με τις διεθνείς προσεγγίσεις και είναι συνυφασμένη με πρακτικές όπως το Body Mind Centering, η μέθοδος Feldenkrais και το λεξικό χορού Axis syllabus. Το Contact Improvisation, έχοντας εργαλεία του τον διαλογισμό, την εξελικτική κίνηση, τη βιωματική ανατομία, την ενεργοποίηση του συνδετικού ιστού φάσια και άλλες τεχνικές που μας φέρνουν στο εδώ και τώρα της κίνησης, αποτελεί μια σημαντική χορευτική πρακτική, μια πρακτική που μας κρατάει ζωντανούς, ελεύθερους, διαφορετικούς.
Και αυτά που την κάνουν ξεχωριστή είναι το μοίρασμα, η ανταλλαγή, η αλληλεγγύη, ο κοινωνικός της χαρακτήρας.

Η παράσταση αποτελεί μια πρακτική προσέγγιση της διδακτορικής διατριβής μου, ένα «βιωματικό δοκίμιο» πάνω στη σωματοποιημένη κίνηση. Σημαντική βοήθεια προσέφερε η ίδια η έρευνα του διδακτορικού και ιδιαίτερα οι συνεντεύξεις καλλιτεχνών που έχουν εφαρμόσει τις πρακτικές αυτές στην Ελλάδα και το εξωτερικό.

Βιογραφικό σημείωμα Τέτης Νικολοπούλου

H Τέτη Νικολοπούλου είναι χορεύτρια, χορογράφος, δασκάλα χορού και φυσικής αγωγής. Είναι απόφοιτη της Επαγγελματικής Σχολής χορού Νίκης Κονταξάκη και του ΤΕΦΑΑ Αθήνας (Μaster και PhD πάνω στις πρακτικές Somatics). Έχει παρακολουθήσει εντατικά σεμινάρια χορού πάνω στις release τεχνικές, τον αυτοσχεδιασμό, το contact improvisation και πρακτικές somatics (Feldenkrais, Body Mind Centering, Axis Syllabus) στην Ελλάδα, τη N.Yόρκη και το Λονδίνο. Το 1992 βραβεύτηκε στους διαγωνισμούς Ραλλούς Μάνου και ΕΟΤ για τη χορογραφία της Προκατάληψη ενώ το 2005, 2007, 2017, 2018, 2021 και 2022 επιχορηγήθηκε για τη δουλειά της από το ΥΠΠΟΑ. Έχει χορογραφήσει πάνω από 30 παραστάσεις και έχει συμμετάσχει σε φεστιβάλ, πλατφόρμες χορού και πολυθεματικές εκθέσεις. Έχει χορογραφήσει για παιδικά μουσικοθεατρικά, για το σινεμά, για μουσικούς και για θεατρικές παραστάσεις. Ως χορεύτρια έχει συνεργαστεί με χορογράφους όπως Ντορίνα Καλεθριανού, Αγγέλα Λύρα, Ντόρα Μητροπούλου, Maxine Heppner, Χριστίνα Κλεισιούνη, Βικτωρία Νούμτα, Νατάσσα Αβρά, κ.ά. Διδάσκει contact improvisation σε επαγγελματικές και ερασιτεχνικές σχολές χορού, ενώ δίνει διαλέξεις και πραγματοποιεί εργαστήρια και σεμινάρια πάνω στις πρακτικές somatics. Έχει διδάξει contact improvisation στο διεθνές φεστιβάλ της πρακτικής στο Freiburg, το 2019, στο Jam of Arts στη Χαλκιδική και στην κοινότητα contact improvisation στο Bristol, το 2022. Το 2020 εκπόνησε, στο ΕΚΠΑ, διδακτορική διατριβή με τίτλο: «Ο αυτοσχεδιασμός με επαφή (contact improvisation) στην Ελλάδα ως σωματοποιημένη πρακτική: Ιστορία, ιδεολογία και καλλιτεχνική δημιουργία». Το 2021, η παράστασή της Διαρκώς με ταράζεις ταξίδεψε στην Κωνσταντινούπολη, στο International Dance impro Festival ενώ παρουσίασε και μια solo εκδοχή της στο Bristol.

ΜΕΤΑΞΥ 47’

Alt text

Η performance Μεταξύ 47΄ είναι μία απόπειρα να πραγματωθούν η φλόγα και η πεταλούδα ως οντότητες που παράγουν χώρο και χρόνο.

Η γέννηση της φλόγας, η μεταμόρφωση της πεταλούδας, η μεταξύ τους έλξη και το πλήρες άνοιγμα που οδηγεί στη συνάντησή τους αλλάζει μέχρι και τη σύσταση αυτών των οντοτήτων και προκαλεί ρωγμές στη μετέπειτα πορεία τους.

Η ομάδα Εννεάπους αποτελείται από εννέα μέλη με κοινή εμπειρία στη μαθητεία του Masaki Iwana – χορευτή Butoh, δασκάλου, κινηματογραφιστή και συγγραφέα – η οποία συνδέει και εμπνέει τα μέλη της.

ΑΠΟΛΛΥΜΙ

Alt text

Μέσα από το σόλο αυτό επιζητούμε να διαπραγματευτούμε την απώλεια ως γεγονός των καιρών μας, ως φαινόμενο πολιτικό και κοινωνικό που καθιστά την ύπαρξη μας a priori σε μια συνθήκη ήττας, σε μια συνθήκη όπου έχουμε απωλέσει ακόμα και τον ίδιο μας τον εαυτό.
Η εικόνα που αποτελεί την αφετηρία του σόλο, είναι η είσοδος μιας γυναίκας στο σπίτι της, ενώ έχει μόλις ενημερωθεί για μια απώλεια που έχει υποστεί. Δεν διευκρινίζεται ποτέ τί είναι αυτό που έχει απωλέσει, τί είναι αυτό που πενθεί. Όσο το σόλο εξελίσσεται, η γυναίκα σταδιακά βιώνει κάθε ένα από τα πέντε στάδια του πένθους για την απώλεια (όπως αυτά έχουν διατυπωθεί από την ψυχολόγο Elisabeth Kübler-Ross και είναι η άρνηση, ο θυμός, η διαπραγμάτευση, η θλίψη και η αποδοχή). Για κάθε στάδιο που βιώνει, η ρεαλιστική της δράση μεταποιείται σε χορό, ενώ ο χώρος γύρω της σταδιακά αποδομείται.

Κόστος εισιτηρίου: Κανονικό: 10 ευρώ. Φοιτητικό, Ανέργων, άνω των 65, ατέλειες , “Συντροφικό”( επαγγελματίες και φοιτητές στον χώρο του χορού, θεάτρου, μουσικής, εικαστικών τεχνών): 5 ευρώ.
* Κράτηση εισιτηρίων γίνεται τηλεφωνικά ή μέσω email, και απευθείας αγορά στο θέατρο, από τις 8μμ ως την έναρξη της παράστασης, τις ημέρες παράστασης.
*Κρατήσεις, Στοιχεία επικοινωνίας: 6937179947, [email protected]
Το έργο υλοποιείται με την οικονομική χορηγία του ΥΠΠΟΑ 2020, ως έργο χορού.

Άλλοι συνεργάτες : Ψυχοθεραπευτής Χρήστος Καραπιπέρης με την επίβλεψη του οποίου έγινε και το εργαστήριο σωματικής έρευνας με θέμα την Απώλεια με συμμετοχή φοιτητών του Α έτους της Δραματικής Σχολής του ΔΗΠΕΘΕ Πατρών, Παυλίνα Γιοντσάρη, Θάνος Τριανταφύλλου, Σταύρος Παπαδόπουλος , Θάνος Δημόπουλος, Κατερίνα Παπανδρέου, Μαριαλένα Σκαρώνη.

Θερμές Ευχαριστίες στους: Χριστίνα Σπηλιωτοπούλου, Γεωργία Λεμπέση, Ειρήνη Αποστολάτου, Μάγδα Κορπη, Σαλτιμπάγκους, Νίκο Γαρόζη, Κώστα Γούγα, Σάββα Στρούμπο, Παρθενόπη Μπουζούρη, Μαvώλη Πέππα ,Μαρία Καρτάvου, Σοφία Μαυρίδη.

MY MIND LIKE THE SKY

Alt text

Η χορογράφος Ίρις Καραγιάν επιστρέφει με τη νέα της παραγωγή My Mind Like The Sky, ένα σόλο προσωπικό και υπαρξιακό σχεδόν ψυχαναλυτικό που παρουσιάζεται Δευτέρα-Τρίτη 19, 20 & 26, 27 Δεκεμβρίου 2022, Τρίτη-Τετάρτη 3 & 4 Ιανουαρίου 2023 στο Βιομηχανικό Πάρκο ΠΛΥΦΑ. Το σόλο ερμηνεύει η Ιωάννα Παρασκευοπούλου και την μουσική υπογράφει ο Νίκος Βελιώτης, σταθεροί της συνεργάτες για πάνω από δέκα χρόνια.

Το έργο βουτά στο αρχείο της συνεργασίας τους, επισκέπτεται παλαιότερα έργα και επαναδιαπραγματεύεται ενσώματες μνήμες. Ξεκινά ως μια απόπειρα χαρτογράφησης των σκέψεων, των αισθήσεων και των εικόνων που εμφανίζονται και εξαφανίζονται όταν στρέφουμε την προσοχή μας στο παρόν. Είναι αποτέλεσμα της πρακτικής που αναπτύχθηκε κατά την διάρκεια της έρευνας και των προβών, μια πρακτική συλλογής και παράθεσης υλικών και αναφορών, καταγραφής και άρθρωσης ερωτημάτων και έκφρασης της σκέψης και της φαντασίας.

Η παράσταση επιχορηγείται από το Υπουργείο Πολιτισμού και Αθλητισμού.

THE BOX || that dead space between us

Alt text

Ακατάλληλο κάτω των 16 ετών
(η παράσταση εμπεριέχει γυμνό)

TO KOYTI στέκεται. Ανοίγει. Μεταμορφώνεται.
ΤΟ ΚΟΥΤΙ αποκαλύπτει το σώμα, το καταπίνει.
Θέτει όρια, ώστε το σώμα να τα υπερβεί.
Μέσα στο ΚΟΥΤΙ, ο χρόνος διαστέλλεται, ο χώρος αυξομειώνεται.
Μέσα στο ΚΟΥΤΙ, προκύπτουν συναντήσεις.
Επαναπροσδιορίζοντας τη σωματική διάδραση υπό ένα καθεστώς αιώρησης.
ΕΙΣΕΛΘΕΤΕ.

Το THE BOX || that dead space between us μας παρασύρει σε ένα υπόγειο ταξίδι μεταξύ του πραγματικού και του ψηφιακού, του φωτός και της σκιάς, των βαθύτερων επιθυμιών μας και των χειρότερων φόβων μας. Ανάμεσα στη θύμηση και τη λησμονιά, αυτή η παράσταση αποτελεί μια αναζήτηση αυτοπροσδιορισμού και μια ανάκτηση της αίσθησης ενός σκοπού, του χρόνου, της ανθρώπινης φύσης μέσω της απτής επικοινωνίας.

Το έργο THE BOX || that dead space between us έχει χρηματοδοτηθεί από το Υπουργείο Πολιτισμού και
Αθλητισμού για το 2021-2022.

Το 2021, η Πηνελόπη Μωρούτ ίδρυσε την ομάδα Cross iMPact, έναν οργανισμό ο οποίος προέκυψε από τη βαθιά πεποίθηση ότι η καλλιτεχνική πρωτοπορία μπορεί να βρεθεί στα σημεία συνάντησης μεταξύ πολλαπλών καλλιτεχνικών εκφράσεων και τεχνικών και ότι η τέχνη είναι ικανή να παράγει ουσιαστικό αντίκτυπο, τόσο σε ατομικό όσο και σε συλλογικό επίπεδο.

COYOTE, WE USED TO BE HUMAN

Alt text

Ο χορογράφος Σπύρος Κουβαράς και η ομάδα σύγχρονου χορού, Synthesis 748 Dance Co., μετά τα residencies σε Παρίσι και Μονπελιέ και την πρώτη, open studio, παρουσίαση, του έργου, “COYOTE, we used to be humans”, στο Διεθνές Χορογραφικό Κέντρο AGORA του Montpellier Danse, επιστρέφουν στην Αθήνα για την πρεμιέρα και τέσσερεις ακόμα παραστάσεις, στο Βιομηχανικό Πάρκο ΠΛΥΦΑ.

Ο μετα-ανθρωποκεντρισμός αναιρεί την ιεραρχία των ειδών και την ιδέα ενός εμπρόθετου και κυρίαρχου πλάσματος. Στο οντολογικό κενό που έτσι διανοίγεται εισρέουν καλπάζοντας άλλα είδη…(Rosi Braidotti)

Εκκινώντας από τις φιλοσοφικές, μετανθρωπιστικές, θεωρήσεις της Donna Haraway και της Rosi Braidotti, ο χορογράφος δημιουργεί ένα (μετα)μυθολογικό, παραστατικό, περιβάλλον, εντός του οποίου το άτομο δεν λογίζεται πια ως ανθρωπόμορφη οντότητα, αλλά ως σχέση και ως συνάρθρωση ανάμεσα στην ανθρωπινότητα και τη ζωικότητα, ανάμεσα στον πολιτισμό και τη φύση. Το έργο οπτικοποιεί ένα αγεωγράφητο οικοτοπίο, μεταξύ αρχέτυπου, μνήμης και ουτοπικής παρόρμησης και μας καλεί να φανταστούμε τον κόσμο ως το προσωρινό αποτέλεσμα της σταδιακής ενοποίησης των ετερογενών στοιχείων του, ως “πολύκοσμο-pluriverse”. Επι σκηνής, μια επερχόμενη κοινότητα μοιάζει να ανατέλλει, μια κοινότητα που δεν υπάρχει σύμφωνα με κάποια σαφή χρονικότητα αλλά αναδύεται ως χορογραφικό φαντασιακό πάνω στο οποίο τα σώματα, ως έκθετες μοναδικότητες, “συνδέονται” μαζί από ένα αόρατο νήμα, ξεκινώντας έναν τελευταίο χορό, λίγο πριν ο άνθρωπος μετατραπεί σε πολυπλανητικό ον.

Η παράσταση επιχορηγείται απο το Υπουργείο Πολιτισμού και Αθλητισμού για το 2021-2023, είναι συμπαραγωγή του AGORA-Διεθνές Χορογραφικό Κέντρο του Montpellier Danse και δημιουργήθηκε με την υποστήριξη του CND-Γαλλικού Εθνικού Κέντρου Χορού στο Παρίσι και του Centre Culturel Hellénique.

ZOOGRAPHY

Alt text

Ζώα κοντά στον άνθρωπο, αλλά και μακριά. Ζώα με ένστικτα τρομακτικά, όσο και αφελή, ζώα ά-λογα, χωρίς επίγνωση θανάτου.

Μια γάτα και μια μύγα στο ίδιο μέγεθος, τρεις κότες σα κυκνάκια ενός κατώτερου θεού, ένα παπαγαλάκι κι ένα χταπόδι σεργιανούν στη γη, αλλά και αλλόκοτες χίμαιρες που στήνουν ένα φαντασιακό χορό.

Ένας τρόπος να δούμε τον κόσμο και ένας τρόπος μελέτης του, έξω από τα όρια της επιστημονικής αυστηρότητας. Μια διαφορετική ζωογραφία που καθοδηγείται από τις κινήσεις των ζώων, αλλά και από το πώς αυτές έχουν εμπνεύσει πολλούς δημιουργούς. Η Λίμνη των Κύκνων, τα Zoo-mantras της Σιμόν Φόρτι, η Μεταμόρφωση του Κάφκα, το ζωολόγιο του Λεονάρντο Ντα Βίντσι, η φιλοσοφία του Αγκάμπεν για το “ανοιχτό” στο ζώο, είναι ελάχιστα παραδείγματα.

Μια χορογραφία προσέγγισης της ζωής των ζώων. Η κίνηση και τα ίχνη τους σε επαφή με το παρόν και το άπειρο ή το σύμπαν. Από τη μίμηση στη μεταμόρφωση, η αναγνώριση δεν θα είναι εύκολη.

Η Στεφανία Μυλωνά είναι καλλιτέχνης του χορού, χορογράφος και ανεξάρτητη ερευνήτρια του χορού και της περφόρμανς. Έχει διδακτορικό με τίτλο Χορεύοντα Γλυπτά από το πανεπιστήμιο του Surrey (2012) στο οποίο μελέτησε την εικαστική δραματουργία στο χορό καθώς και μεταπτυχιακό δίπλωμα στο Ευρωπαϊκό χοροθέατρο από το Laban (2005) που εκπόνησε ως υπότροφος του Ι.Κ.Υ. Έχει λάβει τα βραβεία SDHS και Glynne Wickham από το SCUUD και είναι μέλος του British Higher Education Academy. ‘Εχει χορογραφήσει και έχει διδάξει χορό, στην Αθήνα και στο Λονδίνο. Είναι μέλος του διεθνούς δικτύου Performance Philosophy σε συνεργασία με το οποίο έχει οργανώσει δύο φορές το Performance Philosophy School of Athens (2014, Ε.Δ.Ω. και 2017, ΕΜΣΤ). Άρθρα της έχουν εκδοθεί, μεταξύ άλλων, στο Performance Research Journal και στο Theatre Topics.