Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies.

Μάθετε περισσότερα. Αποδοχή.
Αντιγράφηκε η διεύθυνση email

Αρχεία: Events

BLUES MOON

Alt text


Tο PIANO CITY ATHENS 2024 παρουσιάζει μια συναυλία οπού οι Jazz, Funk, Ragtime, Blues, Classic, Fusion, Latin διασταυρώνονται σε μια πρωτόγνωρη ηχητική πανδαισία.

Ένα πληθωρικό μουσικό ταξίδι χωρίς όρια με δύο πιάνα, ντραμς και κοντραμπάσο, κάτω από την ανοιξιάτικη αττική σελήνη.

Δύο ξεχωριστές πιανιστικές προσωπικότητες, ο Χρίστος Παπαγεωργίου και ο Αναστάσιος Πάππας συναντιούνται με αφορμή την αγάπη τους για τη μουσική πολλών διαφορετικών στυλ. Το σχήμα συμπληρώνουν δύο καταξιωμένοι μουσικοί, ο Τάκης Καπόγιαννης στο κοντραμπάσο και ο Σεραφείμ Μπέλλος στα ντραμς.
Ένα crossover πρόγραμμα, που συνδυάζει το κλασικό ύφος με τον αυτοσχεδιασμό και με άλλα δημοφιλή μουσικά είδη, όπως Jazz, Funk, Fusion κ.α.

Βιογραφικά
Χρίστος Παπαγεωργίου – πιάνο
Ο Χρίστος Παπαγεωργίου είναι συνθέτης, πιανίστας, εκπαιδευτικός και παραγωγός των ραδιοτηλεοπτικών εκπομπών “Αναζητώντας την κυρία με τη Στρυχνίνη”, “ΟΜΜΑ στις Τέχνες”, “Σταθμός Μέγαρο” της ΕΡΑ3 και της ΕΤ1.
Έχει τιμηθεί με πολλά πρώτα διεθνή βραβεία πιάνου και σύνθεσης, μεταξύ των οποίων το 1999 το 1ο βραβείο του Διεθνούς Διαγωνισμού Σύνθεσης “2 Agosto” στην Bolognia της Ιταλίας (& Βραβείο Προέδρου Ιταλικής Δημοκρατίας), το 1998 με το βραβείο της “Ένωσης Ελλήνων Κριτικών, Θεάτρου και Μουσικής” και το βραβείο ASCAP 2013 που απέσπασε η Φιλαρμονική του Buffalo NY για την αμερικανική πρεμιέρα του έργου του Πυρρίχιος.
Έχει εμφανιστεί μέχρι σήμερα σε πολλά μουσικά κέντρα του κόσμου, όπως Lincoln Center, Carnegie (Weil) Hall, Berlin Philharmonie, Barbican Hall, St James Palace, Kioi Hall Tokyo και Rudolfinum Dvorak Hall. Έχει συνεργαστεί με ορχήστρες όπως η Philharmonia, η Orchestre Symphonique du Capitole de Toulouse, η Odessa Philharmonic Συμφωνική του Μονάχου, η Malaga Symphony Orchestra, η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών, η Κρατική Ορχήστρα Θεσσαλονίκης, η Εθνική Συμφωνική Ορχήστρα της Ε.Ρ.Τ, η N.H.K. της Ιαπωνικής Ραδιοτηλεόρασης, η Orchestra Sinfonica del Emiglia Romagna “Arturo Toscanini” και η Κρατική Ορχήστρα Κωνσταντινούπολης. Έχει ηχογραφήσει για διεθνή τηλεοπτικά και ραδιοφωνικά κανάλια όπως το BBC, το Berlin Radio 3, το Swiss Radio, το RAI και το ARD. Έργα του έχουν ερμηνεύσει διεθνώς διακεκριμένοι καλλιτέχνες, όπως οι New York Philharmonic Chamber Soloists, ο Θεόδωρος Κερκέζος, ο Oscar Giglia και η Μαρία Φαραντούρη.
Διετέλεσε Διευθυντής του Τρίτου Προγράμματος και Ειδικός Σύμβουλος της ΕΡΤ.

Αναστάσιος Πάππας – πιάνο
Ο Αναστάσιος Πάππας άρχισε τις μουσικές σπουδές του στην ηλικία των 5 ετών με τη μητέρα του. Συνέχισε και αποφοίτησε από την τάξη της Μαρίας Χαιρογιώργου-Σιγάρα λαμβάνοντας το δίπλωμα πιάνου με άριστα και Α’ βραβείο παμψηφεί.
Ολοκλήρωσε τις μεταπτυχιακές σπουδές του ως υπότροφος του ιδρύματος “Τζίνα Μπαχάουερ” και του British Council, στη Royal Academy of Music στο Λονδίνο, με το δίπλωμα μεταπτυχιακών σπουδών στο πιάνο με διάκριση.
Συμμετείχε και βραβεύτηκε σε διεθνείς διαγωνισμούς στην Ιταλία, την Αγγλία και την Αμερική.
Ακολούθησαν εμφανίσεις σε χώρες όπως Αμερική, Αγγλία, Ισπανία, Ρουμανία, Ιταλία, Πορτογαλία, Ολλανδία, Καζακστάν και Αρμενία. Έχοντας παίξει σε μεγάλες αίθουσες συναυλιών όπως Carnegie Hall, Southbank Center, Phillips Zaal, έλαβε εξαιρετικές κριτικές.
Έχει συμπράξει με όλες τις ελληνικές ορχήστρες, καθώς και με τις London Sinfonietta, London Soloists Chamber Orchestra, Moldavia Philharmonic Cluj, George Enescu Philharmonic και Budapest Festival Orchestra. Ανάμεσα στους μαέστρους που έχει συνεργαστεί ξεχωρίζουν οι Ivan Fischer, John Georgiades, Diego Masson, Alexandru Lascae, Emil Simon, Αλέξανδρος Μυράτ, Μίλτος Λογιάδης, Θεόδωρος Αντωνίου, Γιώργος Πέτρου. Ο Θεόδωρος Αντωνίου και ο Κυριάκος Σφέτσας έχουν συνθέσει και αφιερώσει κοντσέρτα για πιάνο σε αυτόν.
Έχει ηχογραφήσει για το Τρίτο Πρόγραμμα της Ελληνικής Ραδιοφωνίας, καθώς και για τους ραδιοφωνικούς σταθμούς WQXR (Νέα Υόρκη), Classical FM (Λονδίνο) και Radio Romania Musical (Βουκουρέστι).

Τάκης Καπογιάννης – Κοντραμπάσο
Σπούδασε κοντραμπάσο στο Ορφείο Ωδείο με τον Παναγιώτη Κοντό και στην Ακαδημία Μουσικής και Καλών Τεχνών του Graz με τον Johannes Auersperg.
Μετά το τέλος των σπουδών του έγινε μέλος της Ορχήστρας της Εθνικής Λυρικής Σκηνής καθώς και της Ορχήστρας των Χρωμάτων υπό τον Μάνο Χατζιδάκι. Από την ίδρυση της Καμεράτα – Ορχήστρας των Φίλων της Μουσικής έως και το 2000 είχε τη θέση του Κορυφαίου στα κοντραμπάσα.
Στο πλαίσιο της ενασχόλησής του με την μουσική δωματίου έχει συνεργαστεί με σημαντικούς Έλληνες και ξένους μουσικούς. Ως σολίστ έχει επανειλημμένως εμφανιστεί με την Καμεράτα – Ορχήστρα Φίλων της Μουσικής και με την Κ.Ο.Α.
Το διάστημα από το 1989 έως το 2009 ήταν καθηγητής στο Ωδείο Φίλιππος Νάκας και έκτοτε διδάσκει στο Ωδείο Αθηνών και στο Ορφείο Ωδείο.

Σεραφείμ Μπέλλος – ντραμς
Άρχισε να παίζει ντραμς στα 16 του με ερασιτεχνικά ροκ συγκροτήματα.
Από το 1991 και μετά ασχολείται με τη Τζαζ. Αρχικά σπούδασε στο εργαστήρι κρουστών Αθήνας του Νίκου Τουλιάτου με καθηγητές τον Νίκο Τουλιάτο και τον Λεωνίδα Πλιάτσικα και συμμετείχε στο γκρουπ κρουστών του. Έχει σπουδάσει επίσης στη Νέα Υόρκη με τους καλύτερους μουσικούς της παγκόσμιας τζαζ σκηνής, όπως Joe Chambers, “Jabali” Billy Hart, Ali Jackson, Bruce Cox, Vanderlei Pereira, Adriano Santos, Jimmy Cobb, Bobby Durham, Ralph Peterson, Eric Harland, Gregory Hutchinson, E. J. Strickland, Ulysses Owens Jr., Winard Harper, Darrel Green, Curtis Boyd. Επίσης έχει συζητήσει με τους θρύλους Elvin Jones και John Hicks.
Συμμετείχε σε παραστάσεις στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών, όπως τα “Τα Φώτα της Πόλης” του Τσάρλι Τσάπλιν και είχε εργαστεί στην παλιά Μπουάτ Μοστρού στην Πλάκα με τον τραγουδιστή Γιάννη Καλατζή.
Υπήρξε ένας από τους πρώτους timbale player στην Ελλάδα.
Έχει κάνει δισκογραφία με τους Tierra Brava, Ανάκατα, Down Town Beat, Γιώργο Ψυχογιό και Big Band Guru με Τάκη Πατερέλη, Paflax του Λεωνίδα Σαραντόπουλου. Επιπλέον είχε την ευκαιρία να παίξει με σημαντικούς Αμερικανούς μουσικούς όπως οι Marcus Roberts, Alex Foster, Myron Walden, Bobby Watson, Bobby Few, Curtis Lundy, Eric Burdon, Tia Fuller, Amik Guerra, Deborah J. Carter, Orinn Evans κ.α.
Συνεχίζει και παίζει με τους Γιώργο Κοντραφούρη, Παντελή Μπενετάτο, Τάκη Πατερέλη, Γιώτη Σαμαρά, Δημήτρη Βασιλάκη, Κώστα Κωνσταντίνου, Κωστή Χριστοδούλου, Αντώνη Ανδρέου κ.ά.

ΜΑΖΙ

Alt text


Tο PIANO CITY ATHENS 2024 παρουσιάζει μια μουσικοχορευτική παράσταση

Ο πολυβραβευμένος πιανίστας και συνθέτης
και η σπουδαία χορεύτρια και χορογράφος του Bob Wilson
σε μια πρωτότυπη συνεργασία.

Τι ήχο έχει η ακινησία, τι ήχο έχει η έντονη κίνηση?
Μια παράσταση μεγάλης διάρκειας (3 ωρών) όπου ο θεατής είναι ελεύθερος να υπάρχει και να κινείται στον χώρο όπως αυτός θέλει και αισθάνεται και για όσο χρόνο θέλει, καθώς έτσι γίνεται μέρος της ιδιαίτερης δράσης.
Η μουσική γράφεται εκείνη την στιγμή, το ίδιο και η χορογραφία.
Ένα παιχνίδι με τον χρόνο, την σχέση κίνησης και μουσικής, την επικοινωνία, την ύπαρξη. Φως, ήχος και κίνηση πρωταγωνιστούν σε ένα αυτόνομο, πρωτότυπο, δημιουργικό σύμπαν!

Η πρώτη επαφή με την κίνηση είναι το ερέθισμα του ήχου, είτε είναι εξωτερικός, από το θρόισμα ενός δέντρου έως μια σονάτα, είτε είναι εσωτερικός, όπως ο ήχος του παλμού της καρδιάς.
Ακούγοντας το πιάνο μπορώ μόνο να το ακούσω με όλο μου το σώμα. Μπορεί να με παρασύρει στον χείμαρρο της μελωδίας του, να με κινήσει ρυθμικά, ή να με ακινητοποιήσει. Μπορεί να με κάνει να λειτουργήσω και να χορέψω αντίθετα από αυτό που ακούω, επιτρέποντας στον θεατή και να ακούει και να βλέπει.
Η μουσική και ο χορός, φτιάχνουν έναν χώρο, στον οποίο ο θεατής αισθάνεται μέσα από την μουσική την κίνηση και μέσα από την κίνηση την μουσική. Το σώμα, ως ύλη επηρεάζει τον άυλο χώρο που δημιουργεί ο ήχος της μουσικής που γράφεται εκείνη την στιγμή .

Βιογραφικά

ΜΑΡΙΑΝΝΑ ΚΑΒΑΛΛΙΕΡΑΤΟΥ | χορογράφος/χορεύτρια
Ξεκίνησε χορό στη σχολή μπαλέτου Carol Hanis. Αποφοίτησε από το London Contemporary Dance School, με σπουδές Σύγχρονου Χορού και Χορογραφίας. Συνέχισε τις σπουδές της με την Υποτροφία του Ωνασείου Ιδρύματος, για έναν χρόνο, στο SYNY Purchase College στη Νέα Υόρκη. Στη συνέχεια παρακολούθησε μαθήματα στην σχολή της Martha Graham για τρία χρόνια.
Από το 1992 μέχρι και σήμερα συνεργάζεται με τον Robert Wilson στο κέντρο τεχνών Watermill Center στη Νέα Υόρκη ως χορεύτρια-χορογράφος- δασκάλα κίνησης στον συντονισμό και την διεξαγωγή των θερινών εργαστηρίων.
Το 2010 σχηματίζει την δική της ομάδα για την οποία χορογράφησε πολλά έργα συμμετέχοντας σε σημαντικά φεστιβάλ στην Ελλάδα και το εξωτερικό.
Ως χορογράφος συνεργάστηκε με σημαντικούς καλλιτέχνες, όπως ο Στάθης Λιβαθυνός, Δημήτρης Μπογδάνος, Γιάννης Καλαβριανός, Λυδία Κονιόρδου, Νίκος Ξυδάκης, κ.α.
Επίσης συνεργάστηκε σε χορογραφικό έργο σε παρουσιάσεις του οίκου Hermes στην Αθήνα.
Από το 2016 διδάσκει χορογραφία/αυτοσχεδιασμό στην ΚΣΟΤκαι σε δραματικές σχολές στην Ελλάδα.
Από το 2001-2017 έχει διδάξει εργαστήρια χορού και αυτοσχεδιασμού στο Watermill Center of Art and Humanities New York.

ΘΟΔΩΡΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΟΥ | πιάνο, σύνθεση
Σπούδασε πιάνο στο Ωδείο Αθηνών με την Αλίκη Βατικιώτη και ολοκλήρωσε τις μεταπτυχιακές του σπουδές στο Royal College of Music στο Λονδίνο με καθηγήτρια την Irina Zaritskaja.
Το 2004 συνέθεσε τη μουσική της τελετής έναρξης των Παραολυμπιακών Αγώνων της Αθήνας μετά από ανάθεση της γαλλικής εταιρείας παραγωγής ΕCA2.
Στο θέατρο συνεργάζεται με το Εθνικό Θέατρο, το Κ.Θ.Β.Ε., το Θέατρο Τέχνης, το Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου, την Εθνική Λυρική σκηνή, το Piccolo Teatro κ.α. Έχει γράψει τη μουσική για πάνω από εκατόν πενήντα θεατρικές παραστάσεις που έχουν σκηνοθετήσει μεταξύ άλλων οι Robert Wilson, Γιάννης Χουβαρδάς, Γιάννης Μόσχας, Σωτήρης Τσαφούλιας, Νίκος Μαστοράκης, Σταμάτης Φασουλής κ.α., αλλά και για σημαντικές κινηματογραφικές παραγωγές.
Έχει συμπράξει με συμφωνικές ορχήστρες και άλλα μικρότερα σχήματα στην Ελλάδα, Κύπρο, Σικάγο, Νέα Υόρκη, Βοστώνη, Βαλτιμόρη, Λονδίνο, Τόκιο, Οζάκα, Ναγκόγια, Γλασκώβη, Εδιμβούργο, Αλεξάνδρεια, Νότια Αφρική και Πεκίνο.
Το 2011 βραβεύτηκε με το βραβείο “Δημήτρης Μητρόπουλος” από το Θεατρικό Μουσείο της Ελλάδας καθώς επίσης έχει βραβευτεί για την σύνθεση πρωτότυπης μουσικής στα βραβεία κοινού από το περιοδικό Αθηνόραμα (2010 – 2022- 2023), ενώ το 2023 βραβεύτηκε και από την Ένωση κριτικών Θεάτρου και παραστατικών τεχνών. Διδάσκει στην Ανώτερη Δραματική σχολή του Θεάτρου Τέχνης.

Ο ΚΑΡΑΓΚΙΟΖΗΣ ΠΑΙΖΕΙ ΠΙΑΝΟ

Alt text


Tο PIANO CITY ATHENS 2024
παρουσιάζει μια παράσταση για όλη την οικογένεια

Ο παραδοσιακός καραγκιοζοπαίχτης Κώστας Μακρής σε μια μοναδική συνεργασία με τον μουσικό Σταύρο Ξιούρα.

Μια νέα κωμωδία γεμάτη μελωδίες από το πιάνο του Σταύρου Ξιούρα και ξεκαρδιστικές ατάκες από τον Καραγκιόζη του Μακρή για όλη την οικογένεια!

Η Βεζυροπούλα γυρίζει από τις σπουδές της στο εξωτερικό και έχοντας πια αποκτήσει ευρωπαϊκή μουσική παιδεία, ζητάει από τον πατέρα της τον Πασά, να διοργανωθεί στο Σεράι ένα μεγαλοπρεπές κονσέρτο. Αμέσως βγαίνει διαταγή να βρεθεί μαέστρος μεγάλου βεληνεκούς μαζί με πιανίστα, ώστε να πραγματοποιηθεί η επιθυμία της Βεζυροπούλας.

Ο Καραγκιόζης ακούγοντας αυτήν την διαταγή σκέφτεται αμέσως πως είναι μια μοναδική ευκαιρία να γεμίσει την μονίμως άδεια κοιλιά του αλλά και να ταΐσει και την οικογένειά του. Θα καταφέρει να παίξει πιάνο και να πάρει την δουλειά ή θα τα κάνει θάλασσα;

Βιογραφικά

Κώστας Μακρής – Καραγκιοζοπαίχτης, ζωγράφος

Ο καραγκιοζοπαίχτης και ζωγράφος Κώστας Μακρής γεννήθηκε στην Πάτρα. Μαθήτευσε, επί πολλά χρόνια, κοντά σε μεγάλους καραγκιοζοπαίχτες, όπως ο Γιάνναρος, ο Σωτήρης Ασπιώτης, ο Μητσάκης και ο Κώσταρος. Δραστηριοποιείται, καλλιτεχνικά, εδώ και τέσσερις δεκαετίες, τόσο στην Πάτρα, όσο και σε ολόκληρη την Ελλάδα. Το 1989, απέσπασε, με το καλλιτεχνικό του έργο, το βραβείο «Ιπεκτσί» (İpekçi), στην Κωνσταντινούπολη, ενώ έργα του φιλοξενούνται στο «Μουσείο του Ανθρώπου» (Musée de l’Homme), στο Παρίσι. Το 2004, το Ε.Λ.Ι.Α. (Ελληνικό Λογοτεχνικό και Ιστορικό Αρχείο) επέλεξε τον Κώστα Μακρή, να παρουσιάσει παραστάσεις του στην Αθήνα, στα πλαίσια της Πολιτιστικής Ολυμπιάδας.
Από τότε και μέχρι σήμερα, συνεχίζεται η συνεργασία του με το Ε.Λ.Ι.Α., ως υπεύθυνου στον τομέα του Θεάτρου Σκιών. Ο οργανισμός «Πάτρα Πολιτιστική Πρωτεύουσα 2006», συνεργάστηκε με τον Κώστα Μακρή στην ενότητα των 10ήμερων εκδηλώσεων που ήταν αφιερωμένες στο Ελληνικό Θέατρο Σκιών. Αρκετά έργα του λαϊκού ζωγράφου – καραγκιοζοπαίχτη Κώστα Μακρή, φιλοξενούνται στο Μουσείο του Ανθρώπου (Γαλλία), καθώς και σε ιδιωτικές συλλογές του εξωτερικού (Ιταλία, Η.Π.Α. και αλλού).
Μπάμπης Μακρής – Καλλιτέχνης Θεάτρου Σκιών, Λαϊκός Ζωγράφος, Σκηνοθέτης
Ο Μπάμπης Μακρής γεννήθηκε στην Πάτρα, στις 8 Δεκεμβρίου 1995.
Στα 5 του χρόνια, έδωσε την πρώτη του παράσταση, διάρκειας 45 λεπτών, στο Κάστρο του Ρίου και στο πλαίσιο των εκδηλώσεων «Πολιτεία για Παιδιά».
Την επόμενη χρονιά, «άνοιξε» το Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου στον Πύργο με την ατάκα του Καραγκιόζη «Θα φάμε, θα πιούμε και νηστικοί θα κοιμηθούμε».

Η αγάπη του για το θέατρο σκιών και την ζωγραφική φάνηκε από μικρός, όταν άρχισε να σχεδιάζει και να κατασκευάζει φιγούρες και σκηνικά, με αφετηρία τα πρωτότυπα έργα του Κώστα Μακρή, αλλά και όλων των μεγάλων τεχνιτών του Λαϊκού Πολιτισμού που φιλοξενεί το Αρχείο Μακρή.
Το 2012 εμφανίστηκε προσκεκλημένος για πρώτη φορά στα «Σπαθάρεια» με την πρωτότυπη κωμωδία «Ο Καραγκιόζης και οι εξωγήινοι», αποσπώντας εντυπωσιακές κριτικές
Το καλοκαίρι του 2017 συμμετείχε στο Φεστιβάλ Ιτς Καλέ των Ιωαννίνων, παρουσιάζοντας την παράσταση «Η Λίμνη των Στεναγμών», στον φυσικό της χώρο, δίπλα στην Λίμνη και τον τάφο του Αλή Πασά.
Ακολούθησαν συμμετοχές σε πολλά Φεστιβάλ Θεάτρου Σκιών σε όλη την Ελλάδα.

Σταύρος Ξιούρας – πιάνο, κλαρίνο, σαξόφωνο

Γεννήθηκε στην Πάτρα και σπούδασε στο Τμήμα Λαϊκής και Παραδοσιακής Μουσικής του τμήματος Καλλιτεχνικών Σπουδών Πανεπιστημίου Ιωαννίνων, με ειδικότητα στο παραδοσιακό κλαρίνο.
Ξεκίνησε να μαθαίνει μουσική από μικρή ηλικία με πρώτο του όργανο το πιάνο, Στην συνέχεια, ήρθε σε επαφή με το παραδοσιακό κλαρίνο και το σαξόφωνο.
Παράλληλα ολοκλήρωσε τις σπουδές του στα ανώτερα θεωρητικά και
είναι κάτοχος των πτυχίων Αρμονίας, Αντίστιξης, Ενοργάνωσης πνευστών οργάνων και Φυγής.
Έχει συνεργαστεί με καταξιωμένους μουσικούς σε εκδηλώσεις και Φεστιβάλ καθώς και με το ΔΗΠΕΘΕ Πάτρας, στην παράσταση ‘‘Θεατρικά Αναλόγια-Γραφές της Επανάστασης’’, σε
σκηνοθεσία του Δημήτρη Γεωργαλά.

SXEDONFEST

Alt text

Ένα indie / folk / νεο-ψυχεδελικό pop απόβραδο στο απόκεντρο της Αθήνας, την τελευταία Πέμπτη του Ιουνίου.

Οι Model Spy επιστρέφουν στο ΠΛΥΦΑ έπειτα από το σαρωτικό καθαρόαιμο indie pop πέρασμα τους από την ίδια σκηνή τον περασμένο Σεπτέμβρη, στο πλαίσιο του Αγοραφοβικού Φεστιβάλ. Θα είναι η δεύτερη μόλις εμφάνιση τους με αυτή την σύνθεση, που περιλαμβάνει μέλη των My Wet Calvin, Spiral Trio και τον Metaman.

Ο Bhukhurah, aka  Χρήστος Μπεκίρης, βασικό μέλος CHICKN και Callas, έχει συμμετάσχει επίσης σε δίσκους και μπάντες ως κιθαρίστας (π.χ. Prins Obi & the Dream Warriors), ως παραγωγός (The Model Spy), ως mixing engineer (στη Vassilina) και ως DJ (Complex Shadow, ATH Kids). Πολύ πρόσφατα, κατέθεσε το υπέροχο “Hello My Name Is”, που αποτελεί την καταλληλότερη εισαγωγή στο πολυσχιδές νέο-ψυχεδελικό indie pop σύμπαν που πατάει με το ένα πόδι, αφήνοντας το άλλο μετέωρο, έτοιμο να στηριχθεί οπουδήποτε, από το folk και τα blues, ως την Motown και την disco.

Ο Jef Maarawi, ο Ελληνοβραζιλιανοσύριος τροβαδούρος της διπλανής πόρτας, μοιάζει με το μοναδικό σόλο πρότζεκτ της πόλης, που μπορεί να κάνει reunion με τον εαυτό του. Ο ήχος του, γνώριμο αψεγάδιαστο indie/folk, που γίνεται καλύτερο με κάθε κυκλοφορία, λίγη σημασία έχει, μπροστά στην πληθωρική, αφοπλιστική αμεσότητα μιας φιγούρας φωτισμένης, όσο και αυτοκαταστροφικής, που θα μπορούσε να τραγουδά βαριά λαϊκά ή να χώνει μίνιμαλ τέκνο και να είναι εξίσου καθηλωτική.

Timetable:
21.00 Jef Maarawi
21.50 Bhukhurah
22.50 Model Spy
*Οι πόρτες ανοίγουν στις 20.30

Φωτογραφία Model Spy: Φίλιππος Μαργαλιάς

/oRt I.

Alt text

ένας άνθρωπος μπορεί να σπάσει

μια πρωτότυπη δραματουργία εμπνευσμένη από τον «kaspar» του peter handke και τον «οράτιο» του heiner müller

μια παράσταση για την εξάλειψη του εαυτού

σε μια ειρηνική πόλη ξεσπά ένα πραξικόπημα. μέσα σε μία νύχτα, τρεις αδερφές αναγκάζονται να αλλάξουν τρόπο σκέψης και ομιλίας για να επιβιώσουν μέσα στο καινούργιο καθεστώς. για να είναι αρεστές παύουν να κρίνουν, ξεχνούν πώς να σκέφτονται, παραιτούνται από την ιδεολογία τους. γίνονται ίδιες, άβουλες και βίαιες.

σκηνοθετικό σημείωμα
μπορώ να διατηρώ την ιδεολογία μου κόντρα στο ένστικτο της επιβίωσης; έχω ιδεολογία; αφηγούμαστε μια ιστορία γλωσσικών βασανιστηρίων, στην οποία τρεις άνθρωποι μεταμορφώνονται για να είναι χρήσιμες, λειαίνονται και αμβλύνονται για να μην ενοχλούν. υφίστανται την επινόηση της τυπογραφίας: η μοναδικότητά τους εξαλείφεται, γίνονται ανταλλάξιμες και αντικαταστάσιμες. υπήρξαν όμως κάποτε στ’ αλήθεια μοναδικές; υπάρχει ένας μηχανισμός που αλέθει και μεταστοιχειώνει, ένας μηχανισμός τον οποίο έχω ακούσια θαυμάσει και υπηρετήσει. και τώρα χρειάζομαι να τον ξορκίσω

instagram

βιογραφικό σκηνοθέτη:
ο κωνσταντινος αβράμης γεννήθηκε το 1998 και μεγάλωσε στην αθήνα. σπούδασε φιλοσοφία (εκπα) και είναι τελειόφοιτος του μεταπτυχιακού προγράμματος comparative dramaturgy and performance research (φρανκφούρτη/ελσίνκι). έχει ασχοληθεί με τη θεατρική γραφή (ίδρυμα κακογιάννης, θέατρο πορεία), την υποκριτική (θέατρο άττις), και τη σκηνοθεσία (μικρή ακαδημία). ως δραματουργός έχει δουλέψει σε θέατρα στην ελλάδα και τη φινλανδία και σε ταινίες μικρού μήκους, είναι ιδρυτικό μέλος της Εταιρείας Θεάτρου Πρόταση. το κείμενο της πρώτης του ολοκληρωμένης δουλειάς «αγωνία ιερή. στον αργαλειό της Εύας Palmer Σικελιανού» κυκλοφορεί από την κάπα εκδοτική

ΑΒΕΛΑΡΔΟΣ & ΕΛΟΪΖΑ του Γιάννη Καλαβριανού

Alt text

24-25 Απριλίου 2024
1, 8, 13-14, 20-21, 27-28 Μαΐου 2024
3-4 Ιουνίου 2024

Επιπλέον παραστάσεις 17—19 Ιουνίου στις 21:00

Θελήσαμε να μιλήσουμε 

για να δημιουργήσουμε τάξη.

Μακάρι και λίγη ομορφιά 

σ’ έναν κόσμο γεμάτο χάος, σκοτάδι και θόρυβο,

όπως αυτός που μας περιβάλει.

Γιατί υπάρχουν πράγματα που συμβαίνουν 

και πράγματα που γίνονται.

Και οι μεγάλες αγάπες πάντα συμβαίνουν 

και ποτέ δεν γίνονται. 

 

Ο Αβελάρδος και η Ελοΐζα είναι ένα θεατρικό έργο βγαλμένο από μια μεσαιωνική ιστορία που έχει πάρει χαρακτηριστικά μυθολογίας. Μια από τις πιο συγκινητικές ιστορίες αγάπης πήρε σάρκα και οστά στην σύγχρονη ελληνική δραματουργία από τον Γιάννη Καλαβριανό. Ένας ύμνος στον αιώνιο έρωτα, στην άπιαστη ευτυχία, στο χάος της απόγνωσης. Δύο εραστές αγιοποιούνται, εξυψόνωνται στην προσπάθεια τους να μείνουν πιστοί ο ένας στον άλλον κόντρα στον κόσμο, στην απόσταση και στον ίδιο τους τον εαυτό. Δυο ουράνια σώματα, οδεύουν προς την αναπόφευκτη συνάντηση και συνάμα μοιραία σύγκρουση τους, για να μας παρασύρουν κι εμάς στην ασταμάτητη τροχιά τους. Ένα έργο βαθιά ποιητικό, γραμμένο τόσο αντισυμβατικά όσο και αυτός ο έρωτας. Μια ομάδα νέων ηθοποιών έρχονται στην σκηνή σαν ένας χορός, για να αφηγηθούν αυτή την πρώτη ιστορία αγάπης σαν να είναι και η τελευταία. Για να συνεχίσουν οι μεγάλες αγάπες να τραγουδιούνται μέχρι να σβήσει ο κόσμος.

Ιδιαίτερες ευχαριστίες στον Άγγελο Τριαντάφυλλου για την παραχώρηση μέρους της μουσικής του από την ομώνυμη παράσταση του 2014 και στην Άννα Φιλίδου για την πολύτιμη βοήθειά της. 

 

0-100 ΣΕΙΡΕΝΕ

Alt text

Στις 28 Απριλίου, λίγη ώρα πριν την επίσημη κυκλοφορία του πρώτου της ολοκληρωμένου album “Ζωή σε ευθείες γραμμές” σε μουσική του Ήρωα από το Pineline Music Lab, η 0-100 σειρένε εμφανίζεται ζωντανά στον Πολυχώρο του ΠΛΥΦΑ σε ένα pre-release Live!
Η ήδη αγαπημένη καλλιτέχνης από τα πρώτα της single και EP (Ρήτρα, Οπτική Γωνία, Τάκα-Τούκα κ.α.), σε μία ζωντανή εμφάνιση για περιορισμένο αριθμό θεατών μας δίνει μία πρόγευση του νέου της δίσκου λίγη ώρα πριν κυκλοφορήσει.

Doors open:20:00

«Έπιασε τα πινέλα και ξεκίνησε να ζωγραφίζει.
Πήγε να κάνει έναν κύκλο,
αλλά οι κύκλοι είναι σχήματα ολοκληρωμένα, αρμονικά.
Αυτό που νιώθει, δεν ξέρει ούτε τι είναι ούτε που τελειώνει
και σίγουρα δεν είναι αρμονικό.
Έτσι πάτησε τον κύκλο με γραμμές,
Μια ατελείωτη ευθεία
μια βαρετή μονοτονία
μια ανεξήγητη ανία..
Έγραψε το τίτλο , με μικρά γράμματα.
η σελίδα ξύπνησε απ’ τη κραυγή των λέξεων,
-ανόητη…!
είπε,…
– και τώρα?»

“Ζωή σε ευθείες γραμμές”
Αθήνα, 2024
0-100 σειρένε/Ήρωας
Pineline Music Lab

CROSSING THE LIGHTbridge_EXIT

Alt text

Η διεθνούς φήμης performer και χορογράφος του Butoh, Υuko Kaseki, έρχεται στην Αθήνα μαζί με τον avant-garde συνθέτη μουσικό και performer Kriton Beyer μετά από πρόσκληση της performer και χορογράφου Βίκυς Φίλιππα και της ομάδας της Quantum Body Athens Butoh Dance Group.

Το Σάββατο 27 Απρίλη, το ΠΛΥΦΑ μεταμορφώνεται σε μία ζωντανή ηχητική, φωτιστική και κινησιολογική εγκατάσταση, αποκλειστικά εμπνευσμένη από τον ίδιο το χώρο και δονείται στους ρυθμούς του Butoh, με DIY σκοτεινά όργανα, live electronics και real time responsive lighting.

Οι τρεις καλλιτέχνες θα εξερευνήσουν τη σχέση ήχου, φωτός και κίνησης βάσει του butoh, καθώς και τα φαινόμενα (δια)συνδέσεων, μετάδοσης και μεγιστοποίησης των αισθήσεων σκοπεύοντας στην συναισθησία — χτίζοντας ζωντανά, μια γέφυρα, συνισταμένη δύναμη όλων αυτών των στοιχείων, όχι μόνο για να την περάσουν οι ίδιοι αλλα για να (προ)καλέσουν το κοινό να διασχίσει αυτή τη γέφυρα μαζί τους.

Στην performance “Crossing the LIGHTbridge”, θα χρησιμοποιηθούν χειροποίητα όργανα κατασκευασμένα από τον Kriton Beyer. Το κύριο όργανό του, το Daxophone, είναι ένα σκοτεινό ηλεκτρικό ξύλινο πειραματικό μουσικό όργανο, που αντλεί έμπνευση από πό τα αρχικά σχέδια κατασκευής του εφευρέτη του Hans Reichel, ελαφρώς προσαρμοσμένο για να ταιριάζει στην αισθητική ιδιοσυγκρασία του Κriton. Παράλληλα με το daxophone, ο Kriton ελέγχει μεγάλο αριθμό λαμπτήρων, σωλήνων φθορισμού και προβολέων σε πραγματικό χρόνο, οι οποίοι συνδέονται με μία ειδικά ανεπτυγμένη ιδιοκατασκευή, σύστημα ελέγχου του φωτός που μοιάζει με πεντάλ.

Ο Kriton Beyer είναι Ελληνογερμανός μουσικός και συνθέτης, ο οποίος -ως ερμηνευτής και αυτοσχεδιαστής- δουλεύει κυρίως με το αρμόνιο και το νταξόφωνο. Σπούδασε μουσικολογία στην Ελλάδα όπου συνεργάστηκε με διάφορα τοπικά μουσικά σχήματα καθώς και μουσικούς όπως τον Σάκη Παπαδημητρίου και τον Φλώρο Φλωρίδη. Το 2004 μετακόμισε στο Βερολίνο, όπου ασχολήθηκε έντονα με την αυτοσχεδιαστική μουσική σκηνή της πόλης.

Από τότε έχει συνεργαστεί με πολλούς μουσικούς όπως τους Phil Minton, Audrey Chen, Steve Noble, Fred Lonberg-Holm, Axel Dörner, Liz Kosack, Kresten Osgood, Tristan Honsinger, Tomomi Adachi, Richard Scott, Willi Kellers, Matthias Bauer, Antonis Anissegos, Olaf Rupp, Alexei Borisov, Els Vandeweyer, Harri Sjöström, Nicola Hein και Liz Allbee, χορευτές όπως την Yuko Kaseki και εικαστικούς καλλιτέχνες όπως την Akiko Nakayama. Ο Kriton Beyer ίδρυσε την «FRAGMENTATION ORCHESTRA», είναι μέλος του τρίο ηλεκτροακουστικής μουσικής «Uproot» και των συγκροτημάτων «Redox Reaction» και FDBK EXPT.

Στη δουλειά του με το αρμόνιο, ο Kriton Beyer χρησιμοποιεί τόσο τον φυσικό ήχο του οργάνου και τις «παραδοσιακές» τεχνικές παιξίματος καθώς και προετοιμασίες, αντικείμενα και εκτεταμένες τεχνικές παιξίματος, ενώ το παίξιμό του στο νταξόφωνο χαρακτηρίζεται από μια πολύ προσωπική μουσική και ηχητική αισθητική και αντισυμβατική τεχνική παιξίματος, που μερικές φορές υποστηρίζεται και από τη διακριτική χρήση ηλεκτρονικών. Ως αυτοσχεδιαστής μουσικός, έχει εμφανιστεί σε όλη την Ευρώπη. Οι συνθέσεις του χαρακτηρίζονται συνήθως από εννοιολογικότητα.

Ο Kriton Beyer έχει επίσης σχεδιάσει και αναθέσει το μουσικό λογισμικό CinePrompt®, το οποίο αναπτύχθηκε ειδικά για χρήση για ζωντανή μουσική παράσταση και ζωντανή ηχογράφηση σε ταινίες.

Ο Kriton Beyer επιμελείται και διαχειρίζεται επίσης τη σειρά συναυλιών και τη δισκογραφική εταιρεία “THE PROCRUSTEAN BED”, αφιερωμένη στην Πειραματική & Αυτοσχεδιαστική Μουσική.
www.kritonbeyer.com

Η Yuko Kaseki είναι σκηνοθέτιδα, χορογράφος, δασκάλα και χορεύτρια Butoh από την Ιαπωνία με έδρα στο Βερολίνο. Η καλλιτεχνική της έρευνα επικεντρώνεται στην αναζήτηση μέσων που ενώνουν το πνευματικό με το φυσικό και κάθε μέρα εκπαιδεύει την αντίληψή της για να βρίσκει σημεία τομής μεταξύ του ασυνήθιστου και του οικείου.
Website

Σπούδασε χορό Butoh και Performing Art στο HBK Braunschweig με τον Anzu Furukawa και χόρεψε στην παρέα της Dance Butter Tokio και Verwandlungsamt το 1989-2000.

Tο 1995, η Yuko Kaseki και ο Marc Ates ίδρυσαν την εταιρεία χορού cokaseki. Το cokaseki είναι ένα σύνολο για παραστατική έρευνα γύρω από τον χορό, τις εικαστικές τέχνες και την πειραματική μουσική σε ζωντανές εκδηλώσεις και αυτοσχεδιασμούς σε θέατρο, γκαλερί, χώρο συγκεκριμένου χώρου και ταινία… Από τότε διάφορα μέλη έχουν συμμετάσχει στην ομάδα σε διαφορετικούς ρόλους και αλλάζοντας δημιουργικές ευθύνες. Έχουν πραγματοποιηθεί συνεργασίες σε πολυάριθμα διεθνή έργα με ερμηνευτές όπως οι Christine Bonansea, Sherwood Chen, Megumi Eda, Shinichi Iova Koga, 4RUDE, Minako Seki, Lisa Stertz, Valentin Tszin, Teo Vlad, μουσικοί όπως οι Antonis Anissegos, Kriton Beyer, Audrey. Chen, Contagious, Kirikoo Des, Axel Dörner, Echo Ho, Emilio Gordoa, miu, Nguyễn + Transitory, Yasumune Morishige, Olaf Rupp, Tot Onyx, Sasha Pushkin, SEQUOIA, Kazuhisa Uchihashi, Xenon, και εικαστικοί καλλιτέχνες όπως ο Nikhil Chopra,
Morvarid K, Sarane Lecompte, Arata Mori, Justin Palermo, Chiharu Shiota, Peter Zach και άλλοι.

Παραστάσεις σόλο και συνόλου, συνεργασίες και αυτοσχεδιασμοί πραγματοποιούνται σε όλη την Ευρώπη, Γεωργία, Τουρκία, Ρωσία, Ιαπωνία, Ταϊβάν, Κορέα, Μαλαισία, Ταϊλάνδη, Ινδονησία, Ινδία, Μπουρκίνα Φάσο, Καναδάς, Μεξικό, Βραζιλία, Χιλή, Ουρουγουάη, Αργεντινή, Αυστραλία , και των ΗΠΑ.

Αυτά τα έργα είναι συσσωρεύσεις ποιητικών και ζωντανών εικόνων που ενσωματώνουν το πνεύμα του Butoh και η ερμηνεία της στοχεύει να αντικατοπτρίζει την ύπαρξη του ανοίκειου.

Το έντονο ενδιαφέρον της για το σπάσιμο των ορίων της σωματικής έκφρασης, οδηγεί σε συμπεριληπτικά έργα με μικτούς καλλιτέχνες όπως Theatre Thikwa (Βερολίνο), Roland Walter (Βερολίνο), Sung Kuk Kang (Σεούλ), Zan-Chen Liao (Ταϊπέι).

Η Yuko Kaseki παίζει και διοργανώνει τη σειρά αυτοσχεδιασμού «AMMO-NITE GIG» (τόμος 1-48 και συνεχίζει) με διεθνείς ερμηνευτές και μουσικούς από το 2004.

Υποψηφιότητες/Bραβεία:
– Το “Ame to Ame” κέρδισε την “Καλύτερη Ερμηνεία Συνόλου” και προτάθηκε για “Καλύτερη Χορογραφία”, – “Καλύτερη Σύνθεση”, “Καλύτερο Εικαστικό Σχέδιο”, Βραβείο Χορού Isadora Duncan 2004 στο Σαν Φρανσίσκο, ΗΠΑ.
– Η συνεργασία “c(H)ord” με την inkBoat έλαβε το “Out standing Achievement in Performance-Company”, Βραβείο χορού Isadora Duncan 2009 στο Σαν Φρανσίσκο, Η.Π.Α.
– Το “Tooboe” ήταν υποψήφιο για “Εξαιρετική Παραγωγή”, Τα Βραβεία Dora Mavor Moore 2007 στο Τορόντο του Καναδά.
– «To» Συνεργασία με Tableau Stations υποψήφιο για «no-ballet, International Dance Competition 2012», Ludwigshafen, Γερμανία.
– “Let My Fish Loose” υποψήφιο για “no-ballet, International Dance Competition 2007”, Ludwigshafen, Γερμανία
– Το “Kudan” ήταν υποψήφιο για το “Toyota Choreography Award 2004” στο Τόκιο της Ιαπωνίας.

Η Βίκυ Φίλιππα είναι χορεύτρια,χορογράφος και δασκάλα του butoh, από τις λίγες εκπροσώπους του είδους στην Ελλάδα. Από το 2008 μέχρι σήμερα ασχολείται εντατικά διδάσκει συστηματικά, σκηνοθετεί και χορογραφεί, παρουσιάζοντας έργα της στην Ελλάδα και το εξωτερικό, ενώ διοργανώνει σεμινάρια και παραστάσεις με διεθνείς καλλιτέχνες και δασκάλους του είδους με τους οποίους έχει συνάψει αρκετές σημαντικές συνεργασίες.

Έχει σπουδάσει, μεταξύ πολλών άλλων, με τους δεξιοτέχνες του είδους: Yumiko Yoshioka, Valentin Tszin, Koseki Sumako, Yuko Kaseki, Sainkho Namtchylac, Atshushi Takenouchi, Katsura Kan, Imre Thormann, Espartaco Martinez κ.α.

Το 2015 ίδρυσε την ομάδα παραστατικών τεχνών Quantum Body Ahens Butoh Dance Group, η οποία με τα χρόνια εξελίχθηκε σε μια κοινότητα butoh στην καρδιά της Αθήνας, μετρώντας πάνω από 40 μόνιμα μέλη και είναι μία από τις μαγαλύτερες butoh ομάδες παγκοσμίως. Είναι μια ανεξάρτητη ομάδα που με τις δράσεις της προσπαθεί να μεταδώσει τις ριζοσπαστικές πρακτικές και την αισθητική του butoh και να φέρει το ελληνικό κοινό σε μεγαλύτερη επαφή με το είδος, ενώ χτίζει γέφυρες συνεργασίας με ξένους καλλιτέχνες. Όραμά της είναι να συνεισφέρει στην εναλλακτική σκηνή της Αθήνας δημιουργώντας ένα νέο λεξιλόγιο, κινησιολογία, υποκριτική και ομιλία που ονομάζεται «κβαντικό σώμα». Η ομάδα υποστηρίζεται από τα μέλη της και από τους ανθρώπους που την ακολουθούν στις δράσεις της.

Τέλος, έχει σπουδάσει μαθηματικά, αποφοιτώντας από το Πανεπιστήμιο Κρήτης και στη συνέχεια συνέχισε τις σπουδές της σε μεταπτυχιακό επίπεδο στον κλάδο της Βιοπληροφορικής και είναι υποψήφια διδάκτωρ στην Ιατρική Σχολή Αθηνών.

Instagram

ΜΠ(Λ)ΑΛΟΥΝ

Alt text

Οι χορογράφοι Γιώτα Πεκλάρη και Βάσια Ζορμπαλή, διερευνούν την αποτύπωση του χρόνου μέσα από την υλικότητα του σώματος – οργανικού και μη – στην κατεύθυνση του πολυαισθητηριακά προσβάσιμου καλλιτεχνικού έργου.

Μέσα σε έναν χώρο που κατακλύζεται από πολυμορφικούς σχηματισμούς μπαλονιών, οι ερμηνεύτριες/ες δημιουργούν κινητικές και ηχητικές αραιώσεις και πυκνώσεις, χαρτογραφώντας τις διαστάσεις του. Η επιτελεστική διάσταση του έργου φέρνει στην επιφάνεια μια πολύ ενδιαφέρουσα αντίστιξη: τα μπαλόνια, σαν χορεύουσες υπάρξεις butoh παγώνουν το χρόνο, κάνοντας ορατό τον αέρα που καταλαμβάνει το σχήμα του χώρου και συμπληρώνει τα κενά ανάμεσα στα σώματα. Διακόπτουν έτσι την απαραίτητη για την κατανόησή του χρόνου ανεξέλεγκτη εναλλαγή των γεγονότων στο παρελθόν, το παρόν και το μέλλον, ενώ η σύγχρονη ηχοκινητική σύνθεση εξυμνεί την περιοδικότητα και τη συγχρονικότητα. Σε αυτό το ρευστό, επιτελεστικό χώρο φιλοξενίας, ένα διαρκώς μετακινούμενο ανθρώπινο αντηχείο που ενεργεί σε μια συνθήκη προ-εγκαθιδρυμένης αρμονίας, συνηχεί και συντονίζεται υπενθυμίζοντας διαρκώς το απρόβλεπτο και εφήμερο.

Η χορογραφική έρευνα ισορροπεί ανάμεσα στο οπτικό και το ακουστικό, έχοντας παράλληλη απεύθυνση σε βλέποντα, μη βλέποντα, ακούοντα και μη ακούοντα άτομα. Εμβαθύνοντας σε μία διαθεματική παραστατική πρακτική, την μουσική του σώματος/body music, η κινητική περφόρμανς διερευνά την σωματικότητα του ήχου, που καταφέρνει να δονεί τόσο τα αυτιά όσο και τα μάτια/βλέμμα. Η εξωλεκτική γλώσσα του μπ(λ)αλούν μετατρέπει την θέαση σε μία καθολικά βιωματική, συλλογική εμπειρία, μια καλλιτεχνική συνάντηση-προτροπή, που δεν περιορίζεται στα τυπικά εργαλεία προσβασιμότητας αλλά ανακαλύπτει και καλλιεργεί καινοτόμα, εναλλακτικά ερμηνευτικά εργαλεία συμπερίληψης.

SIRENS

Alt text

Η νέα παράσταση χορού της Ερμίρα Γκόρο με τίτλο “Sirens” προσκαλεί τους θεατές σε ένα αισθησιακό και μυστηριακό ταξίδι στον κόσμο της επιθυμίας και της κοινωνικής της έκφρασή.

Η Χαρά Κότσαλη και ο Αντώνης Βαής μεταμορφώνονται επί σκηνής, εκφράζοντας μέσα από την κίνησή τους μια ιστορία ονείρων και ελευθερίας.

Τα δύο σώματα οικειοποιούνται και αποστρέφονται στερεοτυπικούς ρόλους των φύλων,δημιουργώντας μία ιδιότυπη γλώσσα αυτό-έκφρασης. Την πρωτότυπη μουσική σύνθεση της παράστασης υπογράφει ο Jeph Vanger.